10 wrz 2021 3 min czytania

10 poprawek do Twojej strony, które rozwiążą 80% jej problemów

Spis treści

Przeprowadziłem już sporo audytów stron internetowych. Często ich współnym mianownikiem jest to, że są ładne, jednak mało konwertujące.

Poniższe porady powinny rozwiązać 80% Twoich problemów na stronie. Większość z nich można zrobić bez wsparcia dewelopera czy UX designera.


1. Ogranicz możliwe akcje

Każdy klikalny element na stronie to kolejna decyzja do podjęcia przez użytkownika. Im więcej ich jest, tym mniejsza szansa na wykonanie akcji, jakiej w tym momencie od niego oczekujemy.


Bardzo łatwo to możesz sprawdzić obliczając to sobie za pomocą tzw. attention ratio. Czyli stosunek możliwych kliknięć, względem tego najważniejszego dla nas określane X do 1 (X:1).

Ważne jest, żebyśmy byli jak najbliżej stosunku 1:1

Na przykładzie mamy stronę wells fargo, której offeringiem głównym jest sprzedaż systemów POS (czerwona kropka):

Niebieskie kropki natomiast to wszystkie inne możliwe akcje do wykonania. jest ich UWAGA:

16

Czyli attention ratio wynosi 16:1

To teraz dla porównania spójrz tutaj:

Tu dla porównania mamy 2 przyciski

dobrze wyeksponowany "get started" i umieszczony po prawej stronie "sign in"

Attention ratio wynosi 2:1

Lepiej, prawda?


2. Używaj przestrzeni

Przepełnienie treścią może być przytłaczające. dla użytkownika. Umiejętne wykorzystanie pustej przestrzeni pozwoli użytkownikowi skupić się na tym, co najważniejsze.

3. Pisz "niemożliwe nagłówki" i 'realistyczne podpisy"

O co chodzi?

Pisz stwierdzenia, które sprawiają, że użytkownik pomyśli. Jak to możliwe?

A podpis nagłówka właśnie ma za zadanie wyjaśnić, dlaczego to jest możliwe (używając nietechnicznego języka)


4. Eksponuj swoje CTA

Pisałem o tym w. poprzednim newsletterze. Użyj koloru, tekstu i przestrzeni aby użytkownik wiedział co ma zrobić dalej

5. Używaj aktywnego języka

pasywny: "nasze AI atuomatycznie napisze treści do Twojej reklamy"

aktywny: "treści do Twojej reklamy piszą się automatycznie za pomocą naszego AI"


rozumiesz różnicę? Za pomocą aktywnego języka natychmiastowo przekazujesz wartość swojej usługi i wprawiasz użytkownika w stan, jakby to już się działo.


6. Przejrzysta oferta


Jeśli coś sprzedajesz, zastanów się jak możesz uniknąć jakichkoliwek stresorów związanych z zakupem. Np.

- jak wygląda poityka zwrotów

- co się stanie kiedy skończy się trial?


Pamiętaj o zawarciu przejrzystych cen, logicznych pakietach i wcześniej wspomnianej polityce zwrotów.


7. Umieść obrazy opisujące proces

Wszyscy doskonale wiemy, że obraz znacznie lepiej się przyswaja niż słowo. Ponadto przykład jest w stanie lepiej przedstawić cechy produktu, niż jego opis.

W przypadku produktów fizycznych pomyśl o:

- pokazaniu przykładów użycia

- wyeksponowanie materiału/tekstury


W przypadku usług typu SaaS;

- pokaż jak działa dany feature lub pokaż etekf jego działania

- przedstaw cały workflow

8. Zainteresuj jak najszybciej


Obszar, który widzą  użytkownicy na Twoim Landing Page'u, zanim zaczną scrollować to tzw obszar "above the fold"

użyj tego miejsca, zeby szybko wyjaśnić jak mozesz pomóć im rozwiązać ich problem. Jeśli jest odpowiedni, użytkownicy zaczną schodzić niżej, zeby dowiedzieć się więcej.


9. Oprzyj komunikację na swojej personie


Spersonalizowane Landing Page będą zawsze lepiej działać niż ogólne, dlatego warto stworzyć kilka wersji, które będą się odnosić m.in. do:

- painpoints użytkownika, czyli jego problemów

- value proposition, czyli najważniejsze wyróżniki naszej oferty

- przypadków użycia

- efekty użycia, wykorzystania


10. dodaj social proof

Nic tak nie zwiększy sprzedaży jak potwierdzenie użycia z sukcesem Twojego produktu czy usługi. Mając klientów, którzy są zadowoleni, jak najszybciej wyciągnij ich opinie na stronie.

Warto też zbierać opinie osób, które mieszczą się w ramach Twojej persony. Wtedy potencjalny kupujący lepiej się utożsamia z osobą, która już z tego wcześniej skorzystała.


Social proof daje bardzo silny sygnał dla kupującego, bo ma on potwierdzenie, że warto wydać na produkt pieniądze bez wyrzutów sumienia, minimalizuje opór związany z zakupem czegoś nowergo, czy też obawą przed oszustwem.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.