14 sty 2022 2 min czytania

CRO: 3 mity o optymalizacji współczynnika konwersji

Optymalizacja współczynnika konwersji jest trudna, ponieważ jest tam wiele zmiennych oraz nieskończone warianty eksperymentów.

Optymalizacja współczynnika konwersji jest trudna, ponieważ jest tam wiele zmiennych oraz nieskończone warianty eksperymentów. Ponadto niektóre firmy nie postrzegają optymalizacji współczynnika konwersji jako koniecznej, mimo że praktyki CRO mają kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu i konwersji większej liczby użytkowników. A oto 3 nawiększe będne przekonania na temat CRO:



Aby odnieść sukces w CRO, po prostu postępuj zgodnie z „najlepszymi praktykami”.

W Google możesz znaleźć mnóstwo treści z „najlepszymi” wskazówkami i poradami, jak zwiększyć współczynniki konwersji. I choć wiele z tych informacji jest wartych przeczytania, CRO jest bardziej sztuką niż nauką.

Zobacz strone amazon.com to jest strona, gdzie jej opiekunowie, wciąż poprawiają wsp. konwersji. Teraz zadaj sobie pytanie, czy teraz należy ją skopiować do siebie, skoro jest taka super?

Więc zamiast modelować swoje strategie CRO na podstawie tego, co zadziałało dobrze dla kogoś innego, należy ocenić, jakie są konkretne punkty tarcia w twoim własnym biznesie, a następnie je wyeliminować.

Aby to osiągnąć, trzeba wykonać trzy kroki:

- Postaraj się zrozumieć swój rynek i tego, czego naprawdę chcą Twoi klienci.
- Przeprowadź audyt swojej witryny, aby zobaczyć, gdzie odpada większość odwiedzających.
- Korzystając z tych informacji, wprowadź poprawki w swojej witrynie i lejku sprzedaży, a następnie wykonaj A/B testy



CRO to tylko A/B testy

Testy A/B elementów strony to ważny element optymalizacji współczynnika konwersji — tak, to całkowicie prawda. Jednak to nie jest główny element CRO

Głównym celem optymalizacji współczynnika konwersji jest zidentyfikowanie, co powoduje, że ludzie podejmują działania i konwertują, niezależnie od tego, czy oznacza to dokonanie zakupu, rejestrację, poznanie szczegółów oferty, czy podanie swoich danych kontaktowych. Następnie zadaniem specjalisty CRO jest zidentyfikowanie i naprawienie wszelkich barier (tarć), które uniemożliwiają odwiedzającym konwersję, i właśnie w tym miejscu w grę wchodzą testy A/B.

Jednak sedno optymalizacji współczynnika konwersji polega na dotarciu do umysłów odwiedzających. Czy zaspokajane są ich podstawowe potrzeby? Co stoi na ich drodze przed podjęciem działań? Zrozumienie psychologii stojącej za działaniami odwiedzających (i ich bezczynnością) jest kluczowe.

A jeśli chodzi o pokonywanie przeszkód dla odwiedzających, oto, na czym należy się skoncentrować:

- Funkcjonalność (np. czy Twoja witryna działa dobrze na wszystkich urządzeniach?)
- Dostępność (Twoja witryna powinna być dostępna dla odwiedzających o ograniczonych możliwościach technicznych i z różnych lokalizacji)
- Użyteczność (np. czy odwiedzający mogą korzystać z Twojej witryny bez niczyjej pomocy?)
- Intuicyjność (odwiedzający powinni być w stanie w naturalny sposób rozgryźć nawigację w Twojej witrynie i uzyskać dostęp do jej zawartości)
- Przekonywalność (np. jak przekonująca jest Twoja witryna w zachęcaniu ludzi do przekazywania ich adresu e-mail lub danych karty kredytowej?)

Zachęcam do zapoznania się z modelem LIFT, który pomoże Ci lepiej zoptymalizować Twoją stronę

Małe zmiany przynoszą duże zyski

Chociaż czasami może tak być, jest to wyjątek, a nie reguła. Oczywiście jest coś takiego w CRO jak "low hanging fruits", które mogą przynieść pozytywne rezultaty. Na przykład zamiana słowa „twój” na „mój” w copy przycisku CTA.

Jednak same w sobie tego typu zmiany rzadko przynoszą efekty „złotego strzału”, jak podwojenie współczynników konwersji. Każde studium przypadku, które twierdzi inaczej, jest prawdopodobnie mylące, ponieważ case studies często pomijają ważne informacje, takie jak czas trwania testu i czy wprowadzono jakiekolwiek inne zmiany.

Więc potraktuj ich „niewiarygodne” wyniki z przymrużeniem oka i zrozum, że aby uzyskać naprawdę „duże” wyniki, musisz przetestować wszystkie możliwe punkty tarcia w swojej witrynie i wprowadzić większe zmiany w układzie i projekcie witryny.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.