14 sty 2022 2 min czytania

3 priorytety dla liderów B2B na 2022 rok

Spis treści

Od kilku dobrych lat Drift robi ankietę wśród liderów marketingu B2B, pytając jakie będą ich priorytety na kolejny rok. Możesz zobaczyć taki raport za zeszły rok. W każdym razie to, co zauwazyłęm to niewielkie zmiany w tych priorytetach, co mnie bardzo cieszy. Oto te, które rzadko się zmieniają:

Generowanie pipeline value

Absolutny top 1, jak "brothers in arms" w top wszechczasów radiowej trójki (przynajmniej za czasów Pana Niedźwieckiego).

U mnie to jest również zawsze priorytet, ponieważ ten wskaźnik jasno określa, czy dowozisz swoimi działaniami pieniądze czy nie. Bardzo lubię ten wskaźnik, ponieważ jest on bardzo klarowny. Nie jest uzależniony od innych działów, ponieważ nawet jeśli sprzedaż nie dowiezie danego deala, to oczywiście, dla firmy jest strata, jednak działania growth są w porządku, ponieważ dowożą dobrej wartości potencjał. Oraz jest niezależny wobec jakości:

- Mateusz, dwa lata temu dowiozłeś 500 leadów. W tym roku tylko 300. Tracimy na tym.

- Nie nie drogi Kliencie. Dwa lata temu dowiozłem Ci 500 leadów o wartości  1 mln. Teraz te 300 leadów są o wartości 1,3 mln. Po prostu podniosłem ich jakość.

Kurtyna. Żyli długo i szczęśliwie.

Customer experience

Strasznie się cieszę, że dociera do nas to, że po drugiej stronie kabla jest homo sapiens a nie bankomat, myślący, mający swoje potrzeby. Dzięki temu nasz marketing poprawia się, staje się bardziej indywidualny, mający tożsamość. Z drugiej strony opierając się na doświadczeniu użytkownika, poprawiamy procesy sprzedaży i postsprzedaży na bardziej ludzkie.

Jedynie co nam zostaje poprawić, to pewnego rodzaju obawa przed zapytaniem klienta - czy mu się podobało? Czy by coś zmienił?
Niby bardzo proste, a mało kto to robi, jednocześnie chcąc od tych ludzi więcej pieniędzy.

Generowanie popytu i brand awareness

Cytując klasyka, łatwo to już było drogi liderze. Ja wiem, że kiedyś ebooki, pdfy, webinary działały tak, ze zaraz spływały transakcje, jednak rynek bardzo szybko się tym nasycił i z jednej strony takich, którzy to robią, jest znacznie więcej, z drugiej klient jest już świadomy, po co chcesz od niego adres email.  Dlatego teraz kluczem będzie budowanie wokół Twojego brandu pozycji eksperckiej w Twojej kategorii. Wtedy nagle okaże się, że Twój koszt pozyskania znacznie się obniży. Wystarczy komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami na całości lejka.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.