4 fundamentalne techniki ABM po identyfikacji person

Gdy odkryjesz już swoją idealną personę i zidentyfikujesz jej problemy, następnym wyzwaniem jest przedstawienie im swojego produktu/usługi tej grupie docelowej i ostatecznie zamienienie ich w płacących klientów.

Oto kilka technik, o których zawsze musisz pamiętać::


1. Ułatw znajdowanie informacji swoim personom

Pamiętaj! Jesteś tutaj, aby ułatwić życie potencjalnym klientom, pomagając im rozwiązać ich problemy. A najlepiej robi się to poprzez tworzenie treści, które są dostępne i angażujące dla Twoich odbiorców.

2. Zrozum, jak są podejmowane decyzje zakupowe wśród Twojej grupy docelowej

Proces zakupowy, zwłaszcza w obszarze B2B bardzo się zmienił. Decyzja o zakupie nie zależy już od jednej osoby, ale od kilku osób/interesariuszy. Tak więc, nawet jeśli uda Ci się przekonać CEO, musi on przedstawić to wielu osobom, które mogą mieć wpływ na to, czy zakup ostatecznie się powiedzie, czy też nie.

3. Konsekwentnie dostarczaj content dobrej jakości

Konsekwencja oznacza lojalność. Pojedynczy, dobrze napisany blog może zaimponować twojej grupie docelowej, ale jeśli twoja jakość jest sinusoidą, wkrótce zmęczą się tym i porzucą cię.


4. Umieść każdy touchpoint z klientem w kontekst

Touchpoint to kontakt z potencjalnym lub klientem podczas procesu zakupu. Niektóre z najczęstszych strategii punktów styku w celu przyciągnięcia i konwersji klientów to content, e-mail marketing, eventy, rozmowy z ekspertami, spotkania i media społecznościowe.

Bez względu na to, ile strategii jest dostępnych, Twoim CELEM jest konwersja potencjalnego klienta przy użyciu jak najmniejszej liczby punktów styku.

Aby to zrobić, musisz wiedzieć, jak mieszać i dopasowywać różne punkty styku i wykorzystywać je do każdego potencjalnego klienta. Potrzebne jest staranne planowanie, nic nie pozostawiaj przypadkowi.

Tworząc plan punktów styku, należy wziąć pod uwagę następujące elementy:

- Obowiązki w zespołach– kto odpowiada za każdy punkt styku?
- Jakiego medium zamierzasz użyć?
- Harmonogramy – jak często należy to robić?
- Wiadomość – jakie jest Twoje kluczowe przesłanie dla każdego punktu styku?
- KPI – jak porównasz i zmierzysz sukces?
- CTA – czego oczekujesz od potencjalnych klientów?