4 luki w Twoich lejkach, przez które tracisz pieniądze i klientów

Nawet jeśli Twój lejek przynosi 5-6 cyfrowe wyniki, prawdopodobnie masz dziury, przez które tracisz pieniądze i klientów. Możesz jednak odrobić straty. Oto 5 najczęstszych błędów i jak je rozwiązać.

Koncentracja na sprzedaży
Kiedy uruchamiasz nowy kurs, produkt cyfrowy lub usługę, Twoim celem jest zazwyczaj przyniesienie dochodu. Sensowne jest więc dążenie do osiągnięcia jak największej liczby sprzedaży.
Ponieważ liczba sprzedaży jest bezpośrednio związana z Twoimi przychodami.
Brzmi rozsądnie, prawda?
Skupiając się tylko na dolnej części lejka sprzedażowego, tracisz szanse na pozyskanie większej liczby klientów.
Kiedy zatrudniasz copywritera, który ma skupić się tylko na stronie sprzedażowej, tracisz ogromną sumę pieniędzy na stole, nie traktując lejka jako całości.

Dlatego skupiając się na mikrokonwersjach w całym lejku sprzedażowym, uzyskujesz lepszy zwrot z inwestycji niż tylko na samych współczynnikach konwersji
Podniesienie współczynnika konwersji na stronie sprzedażowej tylko o 1% zwiększy Twoje przychody o 25%.
Zwiększenie współczynnika kliknięć w wiadomości e-mail o 1% może podwoić Twoje przychody (poprawić je o 100%)
Zwiększenie CTR o 2% i współczynnika konwersji na stronie sprzedażowej o 1% daje 275% wzrost przychodów
Popraw mikrokonwersje w całym lejku sprzedażowym, takie jak klikalność w sekwencję powitalną i współczynnik otwarć.
Są one znacznie łatwiejsze do poprawienia niż współczynnik konwersji strony sprzedażowej. A i tak zwiększy to Twoje przychody.

Ignorowanie metryk
Jeśli jesteś osobą, która uruchamia kurs, a potem nigdy nie loguje się do ConvertKit, aby sprawdzić, jak działały Twoje maile, to znaczy, że tracisz pieniądze podczas kolejnego uruchomienia. (Byłem tam)
Wprowadzenie kursu to lekcja.
Wielu właścicieli firm za bardzo boi się sprawdzać liczby lub nie wie, czego szukać.
Jeśli nie sprawdzasz metryk uruchomienia kampanii, to skąd masz wiedzieć, co poprawić przy następnym starcie?
Nie wiesz.
A czasami Twój lejek może wymagać tylko kilku prostych poprawek, aby przynieść Ci dodatkowe przychody.
Jak wyjaśniono powyżej, nawet zwiększenie współczynnika kliknięć i otwarć może mieć ogromny wpływ na dalszy ciąg lejka - i na Twoje przychody.
Dlatego znajomość liczb jest kluczowa.
Twoje dane mówią Ci:
Czy Twoje tematy działają?
Czy do Twojej listy dołączają właściwe osoby?
Czy Twoja strona docelowa konwertuje?
Czy powinieneś przetestować krótszy email lub inne wezwanie do działania?
Czy Twój przekaz jest właściwy?
Czy Twoja oferta wymaga optymalizacji?
I wiele więcej!
Te uruchomienia za kilkaset tysięcy, które widzisz na Instagramie i w swojej skrzynce odbiorczej, to nie jest ich pierwsze uruchomienie.
Te wielkie wyniki pochodzą z uruchamiania, uczenia się, optymalizacji, uruchamiania i tak w kółko.
Teraz pilnowanie swoich metryk nie oznacza, że musisz to robić każdego dnia.
Pozwól, aby lejek działał przez co najmniej 60 dni lub do momentu, gdy przejdzie przez niego minimum 500 osób.
Stwórz prosty arkusz kalkulacyjny, w którym możesz dokumentować i śledzić swoje wskaźniki.
Dzięki temu z łatwością zauważysz, gdzie Twoje dane dotyczące startu są gorsze (lub działają lepiej) niż zwykle.
Ponadto łatwo zorientujesz się, czy istnieje ogólny trend w Twoich wskaźnikach.

Brak sprzedaży przed wprowadzeniem produktu na rynek
Okres przed wprowadzeniem produktu na rynek to czas przed jego udostępnieniem (jeśli stosujesz typowy model wprowadzania produktu na rynek na żywo).
Ten czas ma kluczowe znaczenie dla przygotowania odbiorców, zasiania oczekiwań, usunięcia obiekcji i zmiany ich przekonań, tak aby byli gotowi do zakupu.
Często ludzie pomijają ten okres, ponieważ brakuje im czasu lub uważają, że nie jest on ważny.
Jeśli jednak tak robisz, tracisz sprzedaż w trakcie wprowadzania produktu na rynek od odbiorców, którzy już wytworzyli przekonania na temat Twojego tematu, co oznacza, że wierzą, iż nie jest on dla nich odpowiedni.
Strateg wprowadzania produktu na rynek i copywriter Ash Chow zaleca zadawanie pytań dotyczących wahań i wyzwań odbiorców związanych z tematem, którego nauczasz.
Mówi: "Dane, które zwykle uzyskuje się z zadawania konkretnych pytań, są naprawdę bogate. Można z nich dowiedzieć się bardzo wiele o barierach, które stoją na drodze ludzi, o obiekcjach, jakie mają, o tym, jak Twoi odbiorcy uzasadniają przed sobą swoje decyzje."
Opracuj więc mapę treści przed wprowadzeniem na rynek i poświęć 30 dni przed wprowadzeniem na rozmowę o temacie swojej oferty.

Niezbieranie feedbacku
Nie dodasz punktów kontaktu z odbiorcami, takich jak ankiety, stracisz kluczowe informacje, które możesz wykorzystać w swoich przekazach.
Oznacza to, że możesz stracić kolejną szansę na nawiązanie głębszego kontaktu z odbiorcami.
Twoi odbiorcy są Twoim najważniejszym źródłem informacji. Dlatego poznaj ich zdanie i informacje zwrotne.
Dlaczego nie kupili? Dlaczego kupili? Co się dzieje w ich życiu?
I tak, przeprowadzaj ankiety wśród swoich klientów i tych odbiorców, którzy jeszcze nie kupili od Ciebie.
Jest to jednak o wiele łatwiejsze, niż się wydaje.
W rzeczywistości możesz ustawić te punkty kontaktowe jako ankiety w swoim email automation.
Ankiety to często najprostszy i najszybszy sposób na przekazanie informacji zwrotnej Twoim odbiorcom.
Warto, aby ankiety miały charakter wartościowy dla odbiorców.
"Na przykład: 'Twoje spostrzeżenia pomogą mi stworzyć coś, co będzie pełne wartości dla CIEBIE' lub 'im bardziej szczegółowe będą Twoje informacje, tym bardziej dopasowane to będzie'. Takie ramy są o wiele bardziej motywujące niż zwykła prośba o pomoc".
To sprawia, że respondenci czują się dobrze, odpowiadając na Twoje pytania i chcą pomóc.
Ankiety często nie sięgają tak głęboko, jak jest to potrzebne do napisania skutecznego komunikatu.
Dlatego po ankietach przeprowadzaj wywiady, które dadzą Ci szansę nawiązania głębszych relacji ORAZ zadawania dociekliwych pytań.