24 cze 2022 2 min czytania

4 sprawdzone metody poprawy współczynnika konwersji Google RSA


Google Ads oficjalnie wycofuje Rozszerzone Reklamy Tekstowe (ETA) z dniem 30 czerwca.
Proste czasy trzech nagłówków i dwóch opisów zostaną zastąpione przez możliwości mieszania i dopasowywania do 15 nagłówków i czterech opisów.
Czy brak kontroli nad kombinacjami reklam sprawia, że zastanawiasz się, czy można zrobić coś więcej, aby zoptymalizować wydajność?
Oto 4 sposoby jak można podnieść wsp. konwersji na RSA

Skrót:

1. Wykraczaj poza liczbę wyświetleń przy podejmowaniu decyzji

2. Twórz mikrotesty treści

3. Przeprowadzaj eksperymenty w celu przetestowania zmiennych w treści reklam

4. Utwórz ETA w ramach RSA


1. Wykraczaj poza liczbę wyświetleń przy podejmowaniu decyzji
Google podaje liczbę wyświetleń dla każdego nagłówka i opisu.

Jeśli liczba wyświetleń jest wystarczająca (ponad 5 000 wyświetleń w ciągu 30 dni), algorytm może przypisać ocenę efektywności do Twojej reklamy. Oceny te obejmują:

Niska
Dobra
Najlepsza
Chociaż zaleca się zastąpienie zasobu o "niskiej" skuteczności nową odmianą, aby poprawić CTR, liczba wyświetleń jest po prostu niewystarczająca, aby wyłonić prawdziwego zwycięzcę.

Czego brakuje?

Brakującymi ogniwami w tym raporcie są kliknięcia i liczba konwersji.
Aby zaufać RSA, musimy mieć pewność, że wspierają one nasze cele.
CTR i wsp. konwersji mają kluczowe znaczenie dla analizy wydajności kampanii z celami konwersji, a także grup reklam o niskim wolumenie, w których wyjście z fazy uczenia się może być niemożliwe.

  1. Twórz mikrotesty treści
    Warto przetestować dwa RSA względem siebie, aby przyjrzeć się KPI na poziomie reklamy, a nie tylko wyświetleń na poziomie treści.
    Treść reklam w każdym RSA powinna być celowo ograniczona do trzech nagłówków i dwóch opisów, a reklamy powinny być testowane w ramach eksperymentu.

W ten sposób tworzysz taką pseudo reklamę rozszerzoną.

Kiedy już zaczniesz rozpoznawać zwycięzców, możesz zoptymalizować wyniki, wyłączając słabo konwertujące zasoby w RSA, które nie uczestniczą w eksperymencie

P.S. Nie martw się o siłę reklamy w kontekście wielkości konwersji
Porównując ETA i RSA, reklamodawcy często widzą wyższy CTR w RSA, ale niższy wsp. konwersji

Może to być spowodowane brakiem kontroli komunikatów i naciskiem Google na reklamodawców, aby stosowali najlepsze praktyki w celu poprawy siły reklam.

  1. Przeprowadzaj eksperymenty w celu przetestowania zmiennych w treści reklam

Teraz, możemy zastanowić się nad właściwym sposobem testowania A/B wariantów nagłówków i opisów.

Podczas stosowania strategii automatycznych, algorytmy robią wszystko, co w ich mocy, aby pomóc Ci osiągnąć Twoje cele. Nawet jeśli zaznaczysz w ustawieniach opcję Nie optymalizuj rotacji reklam, Google nie będzie serwować reklam równo, ponieważ w pierwszej kolejności stara się osiągnąć cele kampanii.
Wiedząc, że Google będzie faworyzować jeden RSA nad drugim, jeśli jednocześnie uruchomisz dwa RSA w jednej grupie reklam, uzyskanie prawdziwych wskaźników KPI dla każdej zmiennej kopii reklamy jest trudne, gdy wolumen wyświetleń jest tak przechylony.
Najlepszym sposobem na testowanie jednej zmiennej w danym czasie jest utworzenie niestandardowego eksperymentu lub wariantu reklamy. Dzięki temu wydatki na każdą reklamę zostaną podzielone 50/50.

  1. Utwórz ETA w ramach RSA

Chociaż ten test mija się z celem wyłączenia przez Google reklam rozszerzonych, możesz zaoferować tylko trzy nagłówki i dwa opisy na reklamę.

Testowanie dwóch pseudoETA w ramach eksperymentu jest świetnym sposobem na przeanalizowanie zwycięskiej kopii reklamy.

Nie bój się postępować wbrew najlepszym praktykom, aby uwolnić nowy potencjał
Zaufanie algorytmom może być łatwym sposobem na testowanie wielu kopii reklam jednocześnie. Jednak dzięki dodatkowym eksperymentom i pracy detektywistycznej, ludzie mogą zoptymalizować współczynnik konwersji jeszcze bardziej niż uczenie maszynowe.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.