Ad Grid - Przyspiesz tworzenie i skalowanie swoich reklam

Dobra, to teraz przyznaj się, jak często zdarzało Ci się odpalać reklamy na Facebooku, tzw "złote strzały?

Złote strzały, czyli po prostu tworzysz reklamy i liczysz że coś się zadzieje? Tworzysz maksymalnie 2 grupy targetowe, kilka wariantów grafiki i copy i... koniec. Czekamy.

Taka kampania przez pierwsze tygodnie przynosi leady a następnie coś siada i wszyscy zastanawiają się o co chodzi. Problem polega na tym, że pracując w tym modelu dajesz swojej kampanii 2 szanse na sukces, a następnie narzekamy, że "reklamy na FB są drogie i nie działają"

Tak się dzieje, kiedy pracujemy bez planu i nasza reklama nie ma sprecyzowanej oferty do sprecyzowanego odbiorcy. Jak więc wdrażać nowe oferty? Tu z pomocą przychodzi Ad Grid.

Ad Grid, to metoda stosowana przez DigitalMarketer, dzięki której ich zespół zwiększył success rate 20-krotnie.

Tym sposobem planują testują i mierzą efektywność swoich kampanii. Matryca wygląda tak:

Matryca dotyczy konkretnej oferty, która zawsze jest punktem wyjścia. Tutaj przyda Ci się kolejna matryca budowania ofert, którą przedstawiłem kilka newsletterów temu.

Następnie aby ją uzupełnić, potrzebujesz wykonać 7 kroków:

1. Identyfikacja awatarów

Awatar, to Twoja grupa docelowa, profil osoby, która byłaby zainteresowana Twoją ofertą, np. marketing manager, mama na urlopie macierzyńskim, sportowcy itd.

Awatary niekoniecznie muszą grać z Twoją biznesową personą (stąd inna nazwa) i to jest jak najbardziej w porządku.

Stwórz sobie tskie awatary i umieść je na osi X. Rekomendowane są min. 2 awatary, a górnej granicy nie ma, jednak rekomenduję rozsądek, bo każdy kolejny awatar może generować znacznie więcej pracy, zaraz zrozumiesz dlaczego.

2. Zidentyfikuj "haki"

Haki, czyli najatrakcyjniejsze elementy Twojej oferty, które przyciągną poszczególne awatary. 90% takich haków stworzysz na podstawie poniższych insightów:

  • Korzyść. Jakie korzyści przyniesie im skorzystanie z oferty? Jak ich życie wygląda obecnie, a jak będzie wyglądało po skorzystaniu z oferty?
  • Odczucia. W jaki sposób poczują się lepiej, mądrzej, korzystając z Twojej oferty? Jakie odczucia ona wywoła?
  • Standardowy dzień. W jaki sposób Twoja oferta wpłynie na ich standardowy dzień?
  • Dowód/Wynik. Udowodnij, że Twoja oferta faktycznie jest coś warta. Dodaj opinie, case studies
  • Szybkość. Ludzie kochają szybki efekt. Napisz jak Twoja oferta przyspieszy prace Twojemu awatarowi.

Oczywiście nie musisz używać kazdego z tych punktów. niech posłużą Ci jako inspiracja.

Jak tylko stworzysz swoje haki, umieść je w pierwszej kolumnie swojej siatki reklamowej.

3. Czas na copy!

Ok, masz w takim razie ułożoną listę haków względem Twoich awatarów., więc czas , żeby na każdy z haków napisać copy dopasowane pod każdego z awatarów. I tutaj wracamy do liczby awatarów, dlatego wspominałem o tym, żeby tego też nie było znacząco dużo, bo liczba copy do napisania nam diametralnie rośnie. Np jeśli mamy 4 haki i 5 awatarów, mamy do napisania 20 treści.

Ten poziom segmentacji daje największe szanse powodzenia kampanii. Zamiast tworzyć ogólne reklamy dla kilku awatarów lub haków, stworzysz wysoce ukierunkowane reklamy skierowane do określonych typów ludzi (awatary) o określonych zainteresowaniach (haki).

Dzięki takiemu podejściu Twoje szanse na uzyskanie dobrych wyników są znacznie wyższe!

4. Research awatarów

Po napisaniu copy, czas na zbadanie swoich awatarów, aby zidentyfikować grupy zainteresowań, których będziesz używać w swoich reklamach.

W tym celu zbadaj każdy awatar osobno, znajdując odpowiedzi na każde z tych pytań:

- Kim są autorytety, liderzy lub duże marki w Twojej niszy?
- Jakie książki/czasopisma/gazety czyta twój idealny klient?
- W jakich wydarzeniach uczestniczą?
- Jakie strony internetowe odwiedzają?
- Gdzie oni żyją?
- Jakich narzędzi używają?
- Co jest szczególnie wyjątkowego w tej grupie?
Aby znaleźć odpowiedzi, przeszukaj Google i zapytaj ludzi z grupy docelowej. Znalezienie odpowiedzi może zająć trochę czasu, ale te odpowiedzi pomogą Ci wyświetlać reklamy osobom, które muszą je zobaczyć. Więc poświęć trochę czasu, aby zrobić to dobrze!

Powinieneś również skorzystać z tej mało znanej techniki...

Nazywa się to  „But no one else would” i oto jak to działa.

Załóżmy, że kierujesz reklamę do golfistów. Chcesz znaleźć zainteresowania, o których wiedzieliby tylko zapaleni golfiści. I spróbujmy znaleźć tu jakies autorytety:

- Tiger Woods? Jego znają nawet nie-golfiści

- Phil Mickelson? No gość, którego znają wszyscy golfiści

- Bubba Watson? Tego Pana znają już zapaleńcy.

Właśnie tego szukasz w swoich badaniach awatarów: zainteresowań, o których wiedzą tylko zagorzali fani, dzięki czemu możesz przyciągnąć właściwe oczy do swoich reklam.

5. Stwórz kreacje

Twoja kreacja to element wizualny, którego będziesz używać w każdej reklamie. Potrzebujesz co najmniej jednej kreacji na każdy hak.

Jak powinny wyglądać Twoje kreacje?

Sprawdź, co się odpala na Google Grafika po wpisaniu danego słowa kluczowego. Grafiki z TOP 10 pokazują, o czym myślą ludzie, gdy słyszą Twoje słowo kluczowe.

Użyj tego jako inspiracji. Ale nie kopiuj. Twórz oryginalne obrazy lub filmy, które ludzie kojarzą z Twoim słowem kluczowym, ale mają też niepowtarzalny wygląd i styl Twojej marki.

6. Skonfiguruj reklamy

W tym momencie masz już wszystkie zasoby potrzebne do prowadzenia kampanii reklamowych. Czas skonfigurować reklamy. Użyj siatki reklam, aby stworzyć każdą reklamę:

Użyj awatara do kierowania.
Użyj Copy i kreacji pod reklamę
Użyj zainteresowań, wokół Twojego awatara, aby zbudować liczbę odbiorców w zakresie od pół miliona do 1,5 miliona każda.
Następnie włącz reklamy i wyświetlaj je około tygodnia.

Określ wskaźnik sukcesu. Będzie on zależny od celu kampanii. Może to być:

- CPC
- CPM
- CPA
- ROI
Lub każdy inny, który będzie miał wpływ na Twój biznes.
Zapisz te dane w siatce reklam pod tekstem reklamy dla każdego awatara/haka. Najlepiej, jeśli zbierzesz dane po 7, 14, 21 dniach i po zakończeniu kampanii.

7.  Skalowanie

Skalowanie polega na ustaleniu, co działa, a co nie, i jak można uzyskać większe, lepsze wyniki.

Istnieją 2 sposoby skalowania kampanii:

Horyzontalnie : jeśli Twoje wyniki dla danego awatara są lepsze niż przeciętne, kup traffic na innych platformach reklamowych, aby zwiększyć swoją widoczność dla tej grupy osób.
Wertykalnie: jeśli konkretny hak lub awatar działa szczególnie dobrze, utwórz więcej zestawów reklam dla tej grupy na tej samej platformie.

Znajdź swojego zwycięskiego awatara i haki, a następnie przeskaluj je. Ale także udoskonal swój proces, aby uzyskać lepsze wyniki w krótszym czasie przy mniejszej inwestycji czasu lub pieniędzy.