6 mar 2022 2 min czytania

Czym jest Campaign Budget Optimization na Facebooku?

Campaign Budget Optimization na Facebooku oznacza ustawienie budżetu na poziomie kampanii, a algorytm za nas rozdziela go na poszczególne zestawy reklam starając się maksymalizować Twoje cele marketingowe.

Najważniejszą korzyścią CBO jest optymalizacja wydatków na kampanię pod kątem najskuteczniejszych zestawów reklam. Nie wydajesz równych kwot na reklamy o niskiej i wysokiej skuteczności, ale zamiast tego wydajesz więcej pieniędzy, aby zmaksymalizować ROI.

Ponadto proces jest zautomatyzowany — algorytm uczy się na podstawie celów kampanii i reklam, które chcesz wyświetlać, i rozdziela pieniądze bez konieczności robienia czegokolwiek. W przypadku modelu ABO (Adset Budget Optimization), musisz robić to ręcznie.

CBO vs ABO
Optymalizacja budżetu zestawu reklam (ABO) oznacza rozbijanie budżetu per każdy z istniejących zestawów reklam, z którego każdy otrzymuje taką samą kwotę pieniędzy, niezależnie od skuteczności. Nie jest to zautomatyzowany proces, więc musisz samodzielnie śledzić wyniki i wprowadzać niezbędne zmiany.

Korzystając z CBO ustalasz ogólny budżet kampanii, a algorytm rozdziela pieniądze na różne zestawy reklam na podstawie tego, co uzna za najskuteczniejsze. W rezultacie różne zestawy reklam mogą otrzymać różne kwoty.

Na przykładzie, jeśli Twój budżet wynosi 100 zł i masz 4 zestawy reklam, w modelu ABO każdy z zestawów reklam powinien dostać po 25 zł.

W modelu CBO natomiast, po pewnym czasie zauważysz, że jeden zestaw reklam stanie się "faworyzowany" i Facebook może przydzielać my nawet 50-70 zł dziennie jeśli dostarcza wyniki, kosztem pozostałych zestawów.

Bardzo ważne tutaj są ustawienia piksela, ponieważ to wedle tych danych, algorytm będzie się optymalizował. Więc, jeśli ustawisz cel na mikrokonwersję, która prawie wcale nie prowadzi do głównej konwersji, możesz mieć problem z przepalaniem budżetu.

Kiedy używać CBO? Najlepsze praktyki:

1. Korzystaj z dużej liczby odbiorców.
Większe grupy odbiorców ułatwiają algorytmowi podejmowanie trafnych, strategicznych decyzji dotyczących dystrybucji środków na kampanie. Większa liczba odbiorców to więcej danych, co oznacza więcej dostępnych danych, z których algorytm może się uczyć i z nich korzystać.

2. Nie używaj zbyt wielu zestawów reklam.
Facebook zauważa, że ​​przekroczenie 70 zestawów reklam ogranicza liczbę edycji, które możesz wprowadzić po opublikowaniu, a także powoduje, że algorytm potrzebuje więcej czasu na uczenie się na podstawie Twoich danych i optymalizację wydatków na reklamę w celu uzyskania większej wydajności.

3. Nie wstrzymuj i nie wstrzymuj swoich zestawów reklam.
CBO jest systemem automatycznym, więc budżety kampanii są rozdzielane na podstawie aktywnych reklam. Jeśli wstrzymasz określone zestawy, ich dane nie zostaną uwzględnione w algorytmicznym procesie decyzyjnym, a Twoje budżety zostaną przydzielone gdzie indziej. Jeśli pozostawisz reklamy wstrzymane na zbyt długo, możliwe, że wydatki zostaną wykorzystane, a wstrzymane reklamy nie będą się wyświetlać.

4. Podejdź strategicznie do limitów wydatków na zestaw reklam.
CBO jest najpotężniejsze, gdy algorytm może swobodnie uczyć się na podstawie danych i metryk. Jeśli ustawisz zbyt wiele limitów wydatków na reklamy, takich jak budżety dzienne, algorytm będzie mniej elastyczny, a budżety będą mniej zoptymalizowane.

Jeśli wolisz ustalać bardziej rygorystyczne limity i optymalizować zestaw reklam, Facebook zaleca korzystanie z ABO.

5. Wprowadź wszystkie zmiany zbiorczo.
Facebook twierdzi, że wprowadzenie zmian w kampanii zabiera dużo czasu podczas korzystania z CBO, dlatego konieczne jest wprowadzanie wszystkich zmian zbiorczo, aby zminimalizować przestoje.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.