Growth Hack: Umieszczaj Social Proof obok "wąskich gardeł"

Na stronie internetowej mamy bardzo dużo kluczowych punktów w cutomer journey. Często są to długie formularze, przejścia do płatności itp. Mają to do siebie, że bardzo dużo użytkowników na tym etapie odpada z wielu różnych względów a my, marketerzy staramy się odgadnąć dlaczego wypadają i jak zmniejszyć ten wskaźnik. Jednym z nich jest dodanie social proof.

O Social Proof już pisałem, w kontekście stron, czy Landing Page'y, jednak tutaj chcę Ci pokazać jak możesz skorzystać z Social Proof jako elementu, dodatku do struktury ważnego elementu na Twojej stronie, np. formularza. Bo dodanie takiego elementu w "punkcie tarcia" z psychologicznego punktu widzenia działa jak "plasterek" na ranę i znacznie zmniejsza opór. Zobacz jak robią to inni.

Ahrefs umieszcza Social proof tuż obok CTA przekierowującego do uruchomienia triala za 7 dolarów:

ViralSweep natomiast pokazuje opinię znanych brandów podczas rejestracji:

Social Proof ma niesamowitą siłę, dlatego warto z niego korzystać wszędzie gdzie się da, szczególnie w miejscach, gdzie opór jest wysoki. Dla przypomnienia, co możesz pokazać jako Social Proof:

- loga klientów

- liczba klientów

- opinie

- nagrody/certyfikaty

- wzmianki z prasy

- oceny np z App Store, Clutch itp

Dowiedz się czym jest Growth Hacking