6 lut 2022 2 min czytania

Growth to proces, a nie hacki

Spis treści

Jakiś czas temu, mój branżowy konkurent, imiennik i przede wszystkim serdeczny kumpel przywołał mnie do tablicy, ponieważ jedna z rządowych instytucji zapytała go o Growth Hacking. Nie będę może przynudzał, ponieważ na blogu mam obszerny wpis na ten temat, jednak wywiązała się ciekawa dyskusja na temat rozumienia pracy Growth Hackera i jego roli w organizacji i tu chciałbym dać temu upust.

Podczas gdy seksowne historie sukcesu PayPala napędzają młodych gniewnych biznesmenów oraz popyt na usługi Growth Marketerów, to jednak nie jest to, co napędzi Ci biznes. Trafienie na jednorożca jest naprawdę trudne. Znacznie łatwiej jest powiedzieć, że Dropbox wyskalował się innowacyjnym programem poleceń, niż mówić o liczbie iteracji, zanim to się udało.

Wszyscy wolą mówić o sukcesie Airbnb, dzięki wysokiej jakości zdjęć i jakie to miało znaczenie na wczesnym etapie budowania tego startupu, jednak nikt już nie wspomina o liczbie nieudanych eksperymentów, które doprowadziły do dobrania tych najlepszych.

Badania z raportu State of Growth 2020 wykazały, że zespoły marketingowe, które odnosiły największe sukcesy to te, które... Odniosły najwięcej porażek - nieudanych eksperymentów.

Brzmi to sprzecznie z intuicją, ale aby odnieść sukces w realizacji celów, te zespoły są również tymi, które przeprowadzają największą liczbę eksperymentów i nawet gdy większość takich eksperymentów kończy się niepowodzeniem, te, które zadziałały, zwracają się.

Do czego zmierzam? Chociaż posiadanie Seana Ellisa w zespole z pewnością byłoby korzystne, tajemnica nie tkwi w jednostce, ale w stałości i konsekwencji procesu. Musisz stworzyć system system, który sprawi, że testy zostaną przeprowadzone i ostatecznie to pozwoli Ci znaleźć się w czołówce
Aby to osiągnąć, zadaj sobie następujące pytania dotyczące trzech głównych filarów wzrostu: strategii, procesu i kultury:

[strategia] Czy Twój zespół Growth ma jasny cel do osiągnięcia?
[strategia] Czy masz jasno określone wskaźniki, które powiedzą Ci, że faktycnzie ten cel został osiągnięty?
[proces] Czy wszyscy w firmie wiedzą, jak razem współpracować?
[proces] Czy prowadzisz regularne spotkania na temat rozwoju?
[proces] Czy masz spójność pod względem wielkości testów?
[kultura] Czy Twoi przełożeni mogą jasno obserwować postępy Twojej pracy?
[kultura] Czy można doceniać realizacje i udane eksperymenty dodatkowym benefitem?

Jeśli odpowiedź brzmi „nie” na którekolwiek z powyższych, masz jeszcze trochę pracy, na której musisz się skupić, zanim zwiększysz skalę.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.