6 mar 2022 1 min czytania

Jak SDR może wesprzeć kampanię ABM na wczesnym etapie

Jak pisałem już w poprzednich edycjach newslettera (TUTAJ PRZYPOMINAJKA), kampanie ABMowe są świetne również z perspektywy rozwoju biznesu, ponieważ wymagają one połączenia sił sprzedaży oraz marketingu.  Możesz więc zastanawiać się, kiedy należy uruchomić dział sprzedaży podczas całej kampanii marketingowej i jak mogą ją wspierać?

Odpowiedź właściwie mógłbym zamknąć w jednym stwierdzeniu:

Sprzedaż powinna być aktywna już właściwie od początku. Kiedy prowadzisz działania ABMowe na LinkedIn sprzedaż, może zmienić się w obserwatorów, którzy mogą wejść w odpowiednim momencie. Oto kilka taktyk:

1. Sprawdzanie zaangażowania kont na reklamach LinkedIn (like, komentarz), następnie zapraszanie do swojej sieci zaangażowanych użytkowników.

Dzięki temu SDR ma większe szanse na to, że jego zaproszenie zostanie przyjęte, oraz mając w sieci decydentów. z naszej grupy kont, właśnie otworzyliśmy kolejne touchpointy z nimi w postaci organicznych postów, czy zwykłej konwersacji.

Jeśli macie do tego zasoby i narzędzia, warto nawet spróbować zaprosić wszystkich decydentów z Twojej grupy TOP kont do sieci kontaktów.

2. Udostępnianie treści ze środka lejka

Konto SDR powinno przetwarzać content na zasadzie syntezy tego, co zostało stworzone w reklamie oraz inne treści które są zaplanowane w kampanii.

3. Budowanie widoczności poprzez komentowanie wpisów liderów oraz profili firmowych z Tier 1

Nie mówię tutaj o próbach sprzedaży, co byłoby karkołomne, ale o tworzeniu wizerunku ekspertów i doradców, co znacznie ułatwia przyszłe negocjacje

4. Kontakt z osobami które pobrały gated content:
- za pomocą email (może być wsparte automatyzacją)
- PW na LinkedIn

“Hej X, tu SDR z firmy Y. Dziękuję za pobranie naszego raportu na temat Z. Jeśli jakkolwiek mogę pomóc w tej sprawie, zapraszam do kontaktu”.

Koniec. Zwróć uwagę, że nadal jeszcze nie sprzedajemy. Chcemy nawiązać konwersację

5. Tworzenie spersonalizowanych emaili/wiadomości z ofertami z dołu lejka.

W momencie kiedy potencjalny użytkownik przeszedł przez lejek od awareness i zobaczył nasz content ze środka lejka, warto sprawdzić czy jest już gotowy do zakupu. Tutaj sprzedaż doskonale wie, co ma robić.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.