Jaki jest średni CTR dla emaili?

Mądrzy copywriterzy i marketerzy rozumieją, jak ważne są dane podczas pisania tekstów. A jeśli chodzi o e-maile, istnieje niewiele wskaźników ważniejszych niż współczynnik klikalności (CTR).

Dlaczego CTR ma znaczenie?
Pokaż mi swój wskaźnik CTR, a powiem Ci, jak bardzo zaangażowani są Twoi czytelnicy.
Twój CTR wskazuje, jak bardzo Twoi czytelnicy są zaangażowani w Twoje treści. Ich kliknięcia sygnalizują zainteresowanie.

Jakie są średnie CTRy?
Twój CTR będzie się różnił w zależności od kilku czynników:

1. Branża
Jeden z raportów Hubspot wykazał, że średni CTR dla poszczególnych branż wahał się od 6,82% dla usług finansowych do 9,31% dla przemysłu.

Oznacza to, że średnia dla wszystkich branż wynosi 7,8%.

2. Typ maila

Typ naszej wiadomości e-mail jest również ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy ocenie wskaźnika CTR w stosunku do średniej.
Na przykład, maile wywołane (lub oparte na akcji) oraz powitalne mają zazwyczaj wyższy CTR, ponieważ są one bardziej istotne dla subskrybenta.
Kiedy użytkownik zapisuje się na darmowy prezent lub usługę, oczekuje właśnie takiego e-maila.
Dodatkowo, jesteś przygotowany do podjęcia działania poprzez kliknięcie.
To samo dotyczy emaili triggerowanych.

Jak poprawić CTR w mailach?

1. Zacznij od pomiaru
Jeśli czegoś nie mierzysz, nie możesz tego poprawić

Jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij śledzić wyniki swojej kampanii emailowej za pomocą chociażby arkusza kalkulacyjnego i uwzględnij CTR dla każdej wysłanej kampanii. Większość systemów mailingowych ma już wbudowaną taką funkcję

2. Pamiętaj o zasadzie jednego odbiorcy
Najskuteczniejsze e-maile mają jednego czytelnika, jeden cel i jedno CTA.

Im bardziej sprecyzowany jest Twój email, tym większe prawdopodobieństwo, że osiągniesz lepsze rezultaty.

3. Segmentuj swoją listę
Nic tak nie poprawia nastroju jak ogólna - lub co gorsza, nieistotna - treść w Twojej skrzynce odbiorczej, która sprawia, że czujesz się tak, jakby nadawca nie miał pojęcia kim jesteś i czego chcesz.

Wysyłanie tego samego emaila do wszystkich osób z Twojej listy źle wpływa na doświadczenia czytelników.

Napraw to, segmentując swoją listę.