24 kwi 2022 2 min czytania

Lead magnety "are dead"

Spis treści

Jesteśm głęboko przekonany, że wiele z dzisiejszych metod marketingowych jest odpychających. Doskonałym przykładem jest obecny stan lead magnetów: darmowych ofert, które firmy dają użytkownikom w zamian za podanie adresu e-mail.
Oferowanie wyjątkowych lead magnetów ma kluczowe znaczenie dla marki firmy, ponieważ lead magnet jest pierwszym skojarzeniem, jakie potencjalny klient ma o ekspertyzie, dobrej woli i dbałości o szczegóły danej firmy. Daje on wyobrażenie o tym, jak to jest prowadzić wspólne interesy.


Lead magnety zostały opracowane przez legendę copywritingu, Dana Kennedy'ego, jako sposób na powiedzenie: "Bardzo dziękuję, że podałeś mi swój adres e-mail. Oto darmowy element o wyjątkowej wartości, który rozwiąże jeden z Twoich problemów.

Skondensował on potężne, rozwiązujące problemy pomysły w e-mailach i plikach PDF, nadając im śmiałe tytuły, takie jak "Jak rozwiązać wszystkie problemy z reklamą, marketingiem i sprzedażą - raz na zawsze!".

Jednak oryginalne pomysły Dana dotyczące lead magnet'ów są powielane od ponad dekady bez dalszego rozwoju i bez dbałości o stworzenie wyjątkowego doświadczenia klienta. Standardową praktyką stało się łączenie kilku wskazówek w pliku PDF lub oferowanie "10% zniżki na pierwszy zakup, jeśli zapiszesz się na nasze e-maile". Odbiorcy są już znieczuleni na to, co wydaje się być transakcyjnym, niskowartościowym lead magnetem.

Zadaniem marketerów jest stworzenie nowej generacji wysokiej jakości lead magnet'ów

Nasze oferty muszą odzwierciedlać oryginalne zasady Dana, a jednocześnie wyróżniać się jako istotne i wysokiej jakości dla dzisiejszych internautów.

Oznacza to, że należy:

- Dokładnie zbadać swoich klientów. Poznaj ich problemy i opracuj rozwiązanie, z którego będą zadowoleni.
- Upewnić się, że Twoja oferta przejdzie test sprawdzający: Jeśli nie rozwiązuje problemu, nie jest wartościowa.
- Zaprezentować swoją ofertę w optymalnym formacie: Czy tekst, audio lub wideo to najbardziej intuicyjny sposób na jej przyswojenie?

Oto kilka przykładów

- Pośrednik hipoteczny może stworzyć kalkulator, który pomoże potencjalnym klientom w opracowaniu budżetu na pierwsze mieszkanie.
- Sklep spożywczy lub kawiarnia mogą podzielić się swoimi ulubionymi przepisami... w dobrze zaprojektowanych formatach, które można pięknie wydrukować
- Mechanik może udzielić wskazówek dotyczących samodzielnej konserwacji samochodu w formie filmu wideo, który demonstruje każdą część procesu
- Doradca finansowy może zawrzeć swoją filozofię w darmowej książce, która jest na tyle piękna, że może stać na stoliku do kawy
- Firma technologiczna może stworzyć cotygodniową serię e-maili z dogłębnymi wiadomościami na tematy istotne dla branży - na przykład The Hustle lub Stratechery.
- Firma produkująca oprogramowanie może stworzyć ofertę freemium - jak WeTransfer.
- Poświęcenie czasu na stworzenie wysokiej jakości lead magnet'ów jest rozsądną inwestycją. Nie tylko zmaksymalizujesz generowanie leadów, ale także zapewnisz potencjalnym klientom doświadczenie, które zapoczątkuje relację.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.