Metoda remarketingu "Hot cookie"

Dawno temu, kiedy na Google Ads mówiło się Google AdWords i nikt nie myślał o pracy na lejku, zastanawialiśmy się jak szybko "dociskać" klientów w remarketingu do sprzedaży.

Wpadliśmy na pomysł, który nazwaliśmy "hot cookie". Polegał on na tym, żeby pogrupować remarketing względem długości życia ciasteczka, bo naszą hipotezą było to, że im ciasto jest "świeże" (czyli czas remarketingu był krótszy), tym większa szansa na sprzedaż

Rozbiliśmy sobie zatem listy remarketingowe względem czasu trwania:

cookie 24h

cookie 2-3 dni

cookie 3-7 dni

cookie 14 dni

cookie > 14 dni

Oczywiście wiele zależało od napędzanego trafficu, więc ostatecznie z 24h zrezygnowaliśmy i zauważyliśmy, że faktycznie, wyraźny wzrost konwersji następował przy listach 2-7 dni. Był to wzrost nawet o 50%!

Koncept ten przetrwał próbę czasu i ewoluował wraz z naszym podejściem do remarketingu, mianowicie pracy na lejku. Okazało się, że w tym wypadku, nie tylko my pracowaliśmy w ten sposób i metoda ta została opisana jako remarketing sekwencyjny.

Retargeting sekwencyjny to praktyka polegająca na rozbiciu ofert w zależności od tego, na jakim etapie procesu konwersji znajduje się użytkownik, a celem tego jest wyłapanie, na jakim obecnie etapie użytkownik się znajduje. Oczywiście, pierwsza reklama stara się jak najszybciej go skonwertować do sprzedaży. Jeśli to nie nastąpi w określonym czasie, kolejne reklamy starają się dopasować do jego etapu świadomości i wygenerować mikrokonwersję. Użytkownik względem czasu żywotności ciastka dostaje sekwencję reklamową, która wraz z dłuższym czasem żywotności cofa się w etapach lejka. Nie zawsze to jest dobre słowo "cofanie", bo może chodzić również o zmiękczanie oferty.

Przykładowa sekwencja: przekierowujesz użytkowników na strony swoich produktów
Pierwsza reklama: kieruje do sprzedaży, agresyewny komunikat
Druga reklama: case study
Trzecia reklama: opinia klienta
Czwarta reklama: blogpost z CTA o korzyściach skorzystania z produktu

Piąta reklama: ebook infopack o produkcie

Tym sposobem zwiększasz szansę na złapanie użytkownika do swojej bazy i zmapowanie go na odpowiednim etapie lejka i przekazanie mu ofert, które ponownie przepchną go w dół.