6 mar 2022 2 min czytania

3 skuteczne praktyki robienia follow-up podczas Lead Generation

Pielęgnowanie leadów jest integralną częścią procesu lead generation, a follow-up jest ważnym elementem całej układanki. Niebezpieczeństwo związane z brakiem dalszych działań polega na tym, że wcześniej zainteresowani potencjalni klienci mogą przenieść swoje skupienie gdzie indziej, lub alternatywnie, możesz skończyć z bazą danych przepełnioną niewykwalifikowanymi potencjalnymi klientami.  Utrzymywanie uwagi wymaga solidnych strategii generowania leadów B2B na każdym kroku.

Cele Twojej podstawowej strategii generowania leadów powinny być dwojakie: maksymalizacja zaangażowania i zwiększenie potencjału do zamknięcia sprzedaży. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci to zapracowani ludzie, a Ty jesteś jednym na 10 000 walczących o uwagę i przestrzeń w ich umyśle. Bardzo łatwo jest im zapomnieć o tobie i przejść dalej, chyba że zastosujesz sprawdzone najlepsze praktyki w zakresie dalszych działań związanych z generowaniem leadów.

Zweryfikuj powód
Istnieje kilka powodów, dla których potencjalny klient może podać Ci swoje dane kontaktowe. Mogli być naprawdę zainteresowani i treści które im wystawiliśmy były bardzo trafne, lub po prostu mają niewielkie zainteresowanie Twoimi treściami i chcą przeczytać tylko ten konkretny kawałek contentu. Jedynym sposobem ustalenia prawdziwego powodu jest walidacja — dzwoniąc lub wysyłając e-mail i pytając, czy chcieliby dowiedzieć się więcej. W najlepszym razie nawiążesz kontakt z zainteresowanym leadem. W najgorszym przypadku poznasz przeszkody, które uniemożliwiają potencjalnemu klientowi dalsze zaangażowanie. To skuteczny, ale czasochłonny proces.

Przygotuj harmonogram działań na leadzie
Po przygotowaniu listy leadów, którzy przyszli z okreslonego miejsca, należy wziąć pod uwagę kolejne treści, które zamierzamy wysłać. Upewnij się, że Twoja komunikacja będzie opierać się na tym, co wzbudziło zainteresowanie Twoich potencjalnych klientów i upewnij się, że odpowiesz na wszystkie potencjalne pytania, na przykład podczas discovery call. Musisz także wziąć pod uwagę czas – nie czekaj zbyt długo po pierwszym kontakcie, aby rozpocząć nurturing.

W tym momencie bardzo skorzystasz na analizie danych —  danych, które wskazują, kto jest naprawdę zainteresowany tym, co masz do zaoferowania, w niektórych przypadkach nawet tym, którzy mają zamiar dokonać zakupu. Pomaga to dalej zawęzić potencjalnych klientów do tych, którzy warto zainwestować więcej czasu i wysiłku w pielęgnowanie i konwersję.

Niektórzy dostawcy śledzą nawet zachowanie na wielu urządzeniach i adresach IP, aby pomóc Ci znaleźć najlepszy czas na kontakt, ale równie dobrze wystarczy Ci monitoring z narzędzi mailowych oraz narzędzia typu hotjar.

Śledź istotne dane
Kluczem do określenia sukcesu lub niepowodzenia dalszych działań jest śledzenie KPI's i odpowiednie dostosowanie strategii. Na początku wystarczy spojrzeć na to, jak potencjalni klienci reagują na Twoje follow-upy. Jeśli są nieco oporni lub wrogo nastawieni, prawdopodobnie nie zapewniasz tego, czego potrzebują i należy dopracować strategię.

Jeśli zadadzą dalsze pytania, to super, ponieważ chcą informacji, które pomogą im podjąć decyzję.

Prawdopodobnie pracujesz z potencjalnymi klientami liczonymi w tysiącach, więc musisz mieć system scoringu, aby organizować potencjalnych klientów. Nie trzeba wymyślać koła na nowo. Jest wiele gotowych metod scoringu, które możesz dopasować do swoich potrzeb i technologii.

Na pewno punktacja powinna opierać się na tak ważnych wskaźnikach, jak częstotliwość i głębokość zaangażowania, interakcja z treścią, intencja i tym podobne. Pomoże to utrzymać porządek, gdy przekazujesz leady do kolejnych działów

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.