Rekomendacje na Black Friday od eksperta e-commerce

Czwarty kwartał to najgorętszy okres sprzedażowy w całym roku. Wpływ na to mają oczywiście Black Friday, Cyber Monday oraz okres przedświąteczny. Dlatego zapytałem swojego serdecznego kumpla Radka Śmigielskiego, który jest eskpertem E-commerce z ponad 10-letnim doświadczeniem, który pracował przy takich projektach, jak willsoor.pl, kross.eu, freeshion.pl i wiele innych.

Oto jego rekomendacje:

Promocja na Black Friday
W okresie Black Friday ludzie szukają przede wszystkim dobrej okazji. Należy ją rozumieć, jako atrakcyjna oferta cenowa. Przy kalkulacji promocji, należy pamiętać o marży żeby organizowana wyprzedaż była zyskowna.

Rekomendacje:

- Przeanalizują ruch na stronie i sprawdź, czego klienci szukają w ostatnim czasie lub czego szukali rok temu. Jeśli wiesz co jest bestsellerem w 4 kwartale, wybierz ten produkt do przeceny,
- Jeśli martwisz się, że obniżenie ceny zrujnuje Twój biznes pamiętaj, że możesz ograniczyć czasowo lub ilościowo produkty objęte promocją. Pozwoli Ci to na przyciągnięcie klienta do sklepu i zainteresowanie go ofertą
- Możliwości na konstrukcję promocji jest wiele. Jedno jest pewne, ludzie będą szukać nawet produktów, które w danym momencie są im zbędne. Jest to idealna okazja, do wywietrzenia magazynów, w których zalegają stany,
- Nawet w przypadku najlepszej na świecie promocji, ludzie nie skorzystają z niej, jeśli nie będą o niej wiedzieć. Zacznij już teraz komunikowanie co planujesz w Black Friday. Pozwoli Ci to zebrać odpowiednią liczbę odwiedzających, do których możesz w Black Friday dotrzeć za pomocą remarketingu,
- Pamiętaj, że nie tylko Ty walczysz o klienta w tym czasie. Rób wszystko, żeby zachęcać go do powracania. Można to osiągnąć np. poprzez zmienianie promocji co godzinę lub np. losowanie promocji



Konfiguracja analityki
Jeśli masz już strategię, sprawdź poprawność konfiguracji analityki webowej. Bez tego, nie osiągniesz zamierzonego rezultatu.

Rekomendacje:

1.  Sprawdź poprawność instalacji Pixela Facebooka (kod pozwalający na wymianę informacji pomiędzy Twoją stroną a kontami użytkowników na Facebooku.
2. W przypadku e-commerce najważniejsze są 3 zdarzenia ViewContent, AddToCart, i Purchase. Ich prawidłowa konfiguracja pozwala na uruchomienie remarketingu dynamicznego, który jest szczególnie skuteczny w przypadku Black Friday. Pozwalają też na ustawienie odpowiednich budżetów czy kreacji dla poszczególnych etapów lejka sprzedażowego,
3. Sprawdź czy wszystko działa:
- W managerze zdarzeń – czy zbierają się wymagane parametry dla wszystkich urządzeń,
- W przypadku kilku wariantów jednego produktu – sprawdź czy warianty mają unikalne ID i dla każdego odpala się Pixel,
- Czas odpalania Pixela – jeżeli Pixel odpala się szybciej niż stron ładuje, umieść go wyżej w strukturze strony,
- Urządzenia – sprawdź czy wszystko z punktów 1-3 działa na urządzeniach mobilnych.

Katalog produktów
Do prawidłowego działania kampanie remarketingowych, niezbędne jest prawidłowe skonfigurowani katalogu produktów. W tym celu:

Przejdź do zakładek z katalogami z Twoim Menedżerze firmowym i utwórz nowy. Wybierz kategorię np. handel elektroniczny.
Możesz utworzyć katalog poprzez integrację ze swoją platformą handlu elektronicznego lub przesłać informacje o produktach ręcznie (w przypadku małego asortymentu.


Rekomendacje:

Sprawdź i napraw ewentualne błędy,
Dodaj powiązanie Pixela w ustawieniach lub zakładce źródła danych,
Sprawdź czy Match Rate zawiera się w przedziale 90-100%,


Reklamy
Targetowanie – zależy od branży. Nie zapominaj o wykorzystaniu algorytmów Lookalike ?

Rekomendacje:

1. Zwiększ stawki przed Black Friday – z doświadczenia wiemy, że zwiększenie stawek zwiększa zasię a co za tym idzie ROAS,
2. Przygotuj dedykowane grafiki na Black Friday – możesz przygotować dedykowane nakładki graficzne,
3. Prześlij reklamy odpowiednio wcześniej – Facebook ma 24 godziny na sprawdzenie reklam. Nie ryzykuj nie przesyłaj ich w ostatniej chwili. Pamiętaj, że robi to wtedy cały świat ? a więc czas weryfikacji może się znacznie wydłużyć.
Pamiętaj, że nie tylko Ty walczysz o klienta w tym czasie.

Rób wszystko, żeby zachęcać go do powracania. Można to osiągnąć np. poprzez zmienianie promocji co godzinę lub np. losowanie promocji