23 kwi 2022 6 min czytania

3 skuteczne strategie użycia mikrokonwersji w paid social

Spis treści

Konwersje są kluczowym KPI przy określaniu sukcesu kampanii  zarówno dla B2B, jak i B2C. W dzisiejszych czasach konwersje są tak priorytetowe, że wiele firm nie wydaje nawet pieniędzy na kampanie brandowe! Kiedy marketerzy zagłębiają się w temat konwersji, często zapominają o korzyściach i długoterminowym wpływie mikrokonwersji.

Czym są mikrokonwersje?
Mikrokonwersje sygnalizują wysoką intencję i duże prawdopodobieństwo, że ktoś dokona konwersji na nasz główny cel konwersji, co w efekcie mogą dać znaczną poprawę wskaźników konwersji.
Mikrokonwersja to jakas mniejsza akcja lub drugorzędne działanie, które wskazuje na to, że odwiedzający stronę dokona konwersji.
W przypadku płatnych kampanii społecznościowych za mikrokonwersję uważamy każdy krok użytkownika, który wykona po wykazaniu wstępnego zainteresowania marką. Może to być:

- Zaangażowanie w reklamę.
- Otwarcie formularzy lead gen.
- Obejrzenie filmów wideo przez XX% czasu.
- Polubienie/śledzenie stron Twojej marki.
Istotną zaletą mikrokonwersji na platformach społecznościowych jest to, że wiele z nich jest automatycznie śledzonych przez platformy. Jedyne, co marketerzy muszą zrobić, to je wykorzystać.

Co możesz zrobić z mikrokonwersjami?
Zaobserwowałem następujące wyniki przy użyciu kilku strategii mikrokonwersji na platformach społecznościowych:

60% spadek kosztu za odsłonę strony lądującej
71% spadek kosztu za lead
65% wzrost współczynnika konwersji

Całkiem nieźle co? Tylko jak to wykorzystać w praktyce? Oto trzy strategie mikrokonwersji, które warto przetestować, aby zwiększyć skuteczność następnej kampanii:

1. Optymalizuj kampanie w górnej części lejka pod kątem zaangażowania w witrynę, a nie kliknięć
Zmniejsz koszt odsłony strony docelowej, optymalizując ją pod kątem zaangażowania na stronie. Zaangażowanie w witrynę sygnalizuje wyższe intencje niż kliknięcia w link. Optymalizacja pod kątem użytkowników, którzy prawdopodobnie podejmą działania na Twojej witrynie, w ostatecznym rozrachunku przynosi lepszą jakość użytkowników, którzy mają większe szanse na konwersję niż ci, którzy tylko klikają. Aby zobrazować tę strategię, skupmy się na Facebooku.

Oto jak to zrobić:

Zidentyfikuj działania na stronie docelowej, które chcesz śledzić
Kilka akcji, które warto rozważyć to kliknięcia w ikony społecznościowe, kliknięcia w przyciski CTA oraz kliknięcia w filmy na Twojej stronie. Możesz również wziąć pod uwagę wizyty na stronach z zasobami, postami na blogu i studiami przypadków.

Skorzystaj z narzędzia Facebook Event Setup Tool, aby w najprostszy i najszybszy sposób skonfigurować wydarzenia angażujące.
Jeśli chcesz śledzić te zdarzenia dla innych platform społecznościowych, takich jak LinkedIn czy Twitter, umieść znaczniki śledzące dla każdej akcji w menedżerze znaczników lub bezpośrednio w kodzie programisty witryny.

Narzędzie do konfigurowania zdarzeń na Facebooku można znaleźć w Menedżerze zdarzeń w menu Wszystkie narzędzia. W tym miejscu należy wybrać opcję Dodaj zdarzenia, a następnie kliknąć opcję "Z piksela".

Uwaga: Aby skorzystać z narzędzia do konfiguracji wydarzeń Facebooka, musisz mieć już umieszczony piksel na swojej stronie internetowej.

Kliknij przycisk Otwórz narzędzie konfiguracji wydarzenia, wpisz adres swojej witryny i kliknij przycisk Otwórz witrynę. Gdy to zrobisz, otworzy się Twoja strona docelowa, a po jej lewej stronie pojawi się okienko z opcjami korzystania z narzędzia.

Wybierz opcję Monitoruj nowy przycisk, co pozwoli Ci rozpocząć śledzenie określonych działań. W tym przykładzie wybrałem "umów się na rozmowę": i poinstruowałem Facebooka, aby śledził tę akcję w ramach zdarzenia o nazwie "Kontakt". Możesz kontynuować te kroki, aby śledzić i sortować konwersje, które chcesz.

Po zakończeniu śledzenia wszystkich działań wystarczy poczekać, aż dane pojawią się w Menedżerze zdarzeń na Facebooku, i można rozpocząć optymalizację pod kątem tych zdarzeń!

2. Zbuduj grupy odbiorców retargetingowych o wysokim zaangażowaniu
Zmniejsz koszt za lead, budując grupy odbiorców retargetingowych o wysokim zaangażowaniu. Możesz tworzyć grupy odbiorców na podstawie konkretnych mikrokonwersji, aby poprawić wskaźniki konwersji w dolnej części lejka. Zamiast retargetowania opartego tylko na ruchu na stronie, spróbuj retargetowania opartego na czasie spędzonym przez użytkownika na konkretnych stronach docelowych.

Oto jak to zrobić:

W Ad Managerze na Facebooku wybierz opcję Odbiorcy w zakładce Wszystkie narzędzia.

Z rozwijanego menu Utwórz grupę odbiorców wybierz Grupy niestandardowych odbiorców. Następnie jako źródło wybierzesz Witrynę.

Następnie wybierz "osoby odwiedzające wg czasu odwiedzin". W sekcji percentyle, możesz wybrać TOP 25/10/5% użytkowników względem czasu na stronie.

Testuj i optymalizuj swoją grupę odbiorców

Po zapełnieniu grupy odbiorców dodaj ją do zestawu reklam, aby rozpocząć testowanie pod kątem taktyki konwersji. Przetestuj z segmentem lookalike lub segmentem prospectingowym opartym na zainteresowaniach, aby porównać wyniki.

3. Wychwytywanie niedokończonych leadów

Zwiększ współczynnik konwersji poprzez wychwytywanie niedokończoncyh leadów. Używając mikrokonwersji, możesz śledzić użytkowników, którzy otworzyli reklamę z formularzem lead gen lub zaczęli wypełniać formularz na Twojej stronie. Następnie możemy cofnąć ich o krok i zaoferować więcej zasobów i edukacji na temat marki, aby pomóc im w konwersji w dolnej części lejka.

Aby zilustrować tę strategię, skoncentrujemy się na LinkedIn i Facebooku.

Oto jak to zrobić:

Znajdź mikrokonwersje lead gen w ramach konta reklamowego.

LinkedIn i Facebook posiadają formaty reklam Lead Gen, które automatycznie śledzą użytkowników, którzy otworzyli lub wysłali formularze, co ułatwia śledzenie i retargetowanie tych osób. Przejdź do sekcji Odbiorcy w kontach Ad Manager na obu platformach.

Na Facebooku wybierz Grupę niestandardową i użyjesz Meta Source = Formularze. Na LinkedIn w rozwijanym menu Create Audience wybierzesz Lead Gen Form.

Uwaga: Możesz również użyć tej samej metody, którą opisałem w strategii #2 powyżej, aby śledzić działania formularzy na swojej stronie internetowej za pomocą narzędzia Facebook Event Setup Tool lub umieszczając znaczniki bezpośrednio w formularzach na swojej stronie.

Zbuduj segmenty odbiorców mikrokonwersji.

Możesz stworzyć swoją grupę odbiorców na podstawie użytkowników, którzy otworzyli lub użytkowników, którzy wysłali formularz. My chcemy się skupić na użytkownikach, którzy otworzyli formularz, ale nie wysłali go w ramach tej mikrokonwersji.

Na Facebooku możemy kierować tylko na osoby, które otworzyły formularz, natomiast na LinkedIn będziesz musiał utworzyć grupę odbiorców specyficzną dla osób, które przesłały formularz i wykluczyć je z grupy odbiorców, którzy otworzyli formularz.

Testuj i wyciągaj wnioski z segmentów

Po stworzeniu segmentów otwartych formularzy, poczekaj aż pojawią się one w każdej platformie i wtedy możesz rozpocząć testy.

Spróbuj dostarczyć tym segmentom treści edukacyjne, takie jak case studies, wpisy na blogu i inne zasoby z Twojej witryny, które przybliżą ich do konwersji.

Mikrokonwersje, choć wydają się mało znaczącymi działaniami, dostarczają nam istotnych danych, dzięki którym możemy osiągać lepsze wyniki. Wdrożenie tych długoterminowych rozwiązań sprawia, że mikrokonwersje stają się bardziej skuteczne i wartościowe w Twoich działaniach optymalizacyjnych.

Przetestuj mikrokonwersje dla siebie

W czasach, gdy reklama społecznościowa staje się coraz bardziej konkurencyjna, tak ważne jest wykorzystanie dostępnych możliwości i danych, aby zmaksymalizować wydajność. Mikrokonwersje są małym, ale potężnym elementem w rozwiązywaniu tych luk w efektywności.

Ale nie wierz mi na słowo. Przetestuj.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.