1 lip 2022 2 min czytania

Zwiększ efektywność reklam dzięki redukcji fragmentacji odbiorców

Spis treści

Załóżmy, że masz wiele zestawów reklam.działających w tym samym czasie, które są skierowane do różnych odbiorców. Mogą to być zestawy reklam w ramach tej samej lub różnych kampanii.
Każdy zestaw reklam promuje podobną kreację reklamową o podobnych ustawieniach. Na przykład, każdy z nich używa celu na Konwersje, oraz wykorzystują podobną grafikę i treść

Może to prowadzić do fragmentacji widowni, a w konsekwencji do słabych wyników i nieefektywnych wydatków na reklamę. Facebook uważa, że w niektórych przypadkach możesz temu zapobiec, jeśli połączy się zestawy reklam, które są serwowane Twoim odbiorcom.

No dobra, tylko o co chodzi z tą fragmentacją?

Po pierwsze, jeśli masz kilka zestawów reklam w kampanii, jest szansa na to, że Twoje grupy odbiorców będa na siebie nachodzić. Tj 1 użytkownik, może znajdować się zarówno w zestawie reklam A jak i w zestawie B, ze względu np. na jego zainteresowania. To oznacza, że dostarczalność reklam do niego również się podwoi, a system uczący się będzie rozpatrywał go w dwóch różnych kontekstach.

Po drugie, cytując dokumentację Facebooka:

"Gdy reklamodawca emituje jednocześnie zbyt wiele reklam, poszczególne reklamy są wyświetlane rzadziej. To oznacza, że mniej reklam opuszcza fazę uczenia się, a z budżetu wydawane są większe kwoty, zanim system emisji zoptymalizuje skuteczność. Mówiąc wprost – zbyt duża liczba reklam może skutkować gorszymi wynikami."

Dlatego Facebook udostępnia automatyczną regułę, która pozwoli Ci to zrobić.

Reguły automatyczne umożliwiają skonfigurowanie automatyzowanych procesów, które wprowadzają zmiany w reklamach na podstawie określonych wskaźników. Nową regułę automatyczną można utworzyć w Ads Managerze, klikając menu rozwijane Reguły.

Po kliknięciu w "Utwórz nową regułę", pojawi Ci się okno, gdzie możesz wybrać "Redukcja fragmentacji grupy odbiorców".

Jak to działa?

Po włączeniu tej automatycznej reguły będzie ona stosowana do wszystkich zestawów reklam na Twoim koncie. Reguła jest uruchamiana, jeśli Facebook wykryje fragmentację odbiorców pomiędzy zestawami reklam. Kreacja i ustawienia reklam musiałyby być podobne, przy czym grupy odbiorców i zestawy reklam powinny być różne.

Będziesz mieć dwie możliwości:

  1. Automatyczne łączenie zestawów reklam, grup odbiorców i budżetów.

W takim przypadku Facebook zachowa Twój najlepiej działający zestaw reklam (mierzony najniższym kosztem za akcję). Pozostałe zestawy reklam zostaną wyłączone, ale grupy odbiorców i budżety zostaną połączone w jeden zestaw reklam, który przetrwa.

  1. Wyślij tylko powiadomienie.

W tym przypadku użytkownik zostanie po prostu powiadomiony, że Facebook uważa, iż fragmentacja widowni jest problemem, i otrzyma zalecenia dotyczące łączenia zestawów reklam. To od Ciebie będzie zależało, czy połączysz te zestawy reklam, czy nie.

Osobiście preferuję opcję powiadomień, ale nie krępuj się przetestować tej opcji. Być może z czasem przekonasz się, że łączenie zestawów reklam automatycznie zwiększa efektywność Twoich działań.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.