14 sty 2022 1 min czytania

4 lekcje od New York Times na temat szybkich eksperymentów

Spis treści

Jakiś czas temu ekipa NYT, a raczej zespół od aplikacji  mobilnej odkrył, że poziom zaangażowania użytkowników aplikacji jest znacznie wyższy od tych na stronie. Zaczęli więc skupiać się na tym, jak można jeszcze go zwiększyć aby wydłużyć CLTV o przynajmniej 10%. Postanowili zrobić szereg eksperymentów, "szybkich eksperymentów", które miały dowieźć ten wynik. Oto kilka lekcji, których się nauczyli:


Rozdzielić się, a następnie znów się połączyć

W fazie brainstormingu, zespół projektowy podzielił się na 2 grupy, które niezależnie od siebie wypracowywały pomysły na hipotezy. Następnie ponownie wrócili do wspólnej pracy, gdzie zderzyli ze sobą wszystkie koncepcje, co pozwoliło im na ich połączenie i efektywniejszą priorytetyzację.

Plan na porażkę

Na początku zespół projektowy popełnił błąd, który polegał na tym, że nie byli gotowi na... popełnianie błędów. Tak jak przewijało się to już w moich newsletterach, eksperymenty w znacznej większości okazują się porażką i warto być na to gotowym. Stąd zespół projektowy wypracował sobie drzewo decyzyjne do każdego eksperymentu, które pokazywało im, co robić, jeśli test się nie powiedzie.

Zapomnij o "co" i zastanów się nad "dlaczego", łącząc ilość i jakość

Szybkie eksperymenty potrafią dostarczać dobrą ilość danych, jednak często brakuje tam danych jakościowych, żeby odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego X się zadziało. Zespół NYT również z tym się zmierzył i ratunkiem do tego były ankiety, które pozwoliły im odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania. W tym kontekście była mowa o użytkownikach, który korzystali z artykułów audio, a raczej nie korzystali bo robili to tylko raz. Ankiety odpowiedziały im na to pytanie. Użytkownicy podczas słuchania chcieli "multitaskować" a aplikacja zachowywała się jak YouTube, czyli nie odtwarzała dźwięku w tle, korzystając z innych aplikacji.

Używaj fałszywych drzwi (fake doors) tam gdzie to możliwe i stosowne

Testy fałszywych drzwi to testy, gdzie kieruje się użytkowników na podstronę funkcji/produktu/usługi które JESZCZE nie istnieją. Chodzi o to, żeby sprawdzić zainteresowanie i czy faktycznie wdrożenie czegoś takiego ma uzasadnienie biznesowe. Zespół projektowy NYT wdrożył tym sposobem... gry/łamigłówki w stopce aplikacji, które również budowały nawyk i zaangażowanie.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.