2 gru 2021 2 min czytania

5 szablonów Value Proposition do wdrożenia

Spis treści

Jeśli czytasz ten newsletter to doskonale wiesz jak trudno jest napisać value proposition. Powinno ono być krótkie, zwięzłe i po 3 sekundach użytkownik już powinien wiedzieć czy to coś dla niego, czy nie. Poniżej przedstawiam Ci 5 szablonów, które pomogą Ci w łatwy sposób zbudować VP i wdrożyć na swoją stronę np. jako nagłówek w sekcji HERO.

1.  "Osiągnij {pożądany efekt} bez {bolączka}"

Ten format  łączy efekt, na którym zależy użytkownikom, z rozwiązywaniem ich problemów. Zmierzenie się z głównym problemem Twojej persony sprawi, że Twój produkt będzie kojarzony z jego rozwiązaniem.

2. "Zamień {posiadany zasób} w {ulepszona wersja zasobu/ pożądany efekt}"

Pokaż użytkownikom jak mogą zamienić coś, co już mają w coś bardziej wartościowego. Haczyk polega na tym, że osiągnięcie obiecanego rezultatu wymaga niewiele wysiłku, ponieważ potrzebują tylko odpowiedniego narzędzia, aby to osiągnąć.

3. "{Osiągnij pożądany efekt} podczas {aktywność niewymagająca wysiłku}"

Użyj tej formuły, aby podkreślić, jak łatwo Twoi odbiorcy mogą uzyskać wyniki z Twojego narzędzia. Szczególnie dotyczy produktów działających w tle lub takich, które nie wymagają aktywnego wkładu użytkownika.

4. "{Kluczowa cecha} dla {grupa docelowa} do {do czego jest używana}"

Napisz bezpośrednio do swojej grupy docelowej, odwołaj się do Twojego odbiorcy oraz powiedz do czego dokładnie służy Twój produkt. Warto spróbować w mniej ugruntowanych niszach, w których przypadki użycia nie są jeszcze łatwo zrozumiałe.

5. "Nie musisz umieć/znać/mieć {umiejętność lub zasoby, których nie posiada Twoja grupa docelowa} aby {osiągnąć pożądany efekt}"

Pokonaj obiekcje związane z niewystarczającymi umiejętnościami lub zasobami odbiorców, wyraźnie stwierdzając, że nie są one wymagane do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Dobrze działa przy produktach, które "redukują" złożoność niektórych procesów oraz w niszach, które są uważane za dostępne tylko dla wąskiego grona odbiorców.

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.