1 lip 2022 1 min czytania

Jak wycisnąć więcej z webinarów B2B?

Spis treści

91% klientów B2B uważa webinary za swój ulubiony format treści.
Jednak w ciągu ostatnich kilku lat webinary stały się nudne. Problemem nie jest format, ale to, że marketerzy pozwolili, by to medium stało się nudne. Oto kilka taktyk, żeby tak nie było:

1. Przed webinarem
Jeśli współpracujesz z zaproszonymi prelegentami, stwórz wspólny plan promocji webinaru, który powinien wykorzystać ich sieć kontaktów, by zwiększyć frekwencję.

Nie rób z tego jednorazowego wydarzenia. Aby uzyskać większy wpływ i trwałość, poruszaj temat pod różnymi kątami w trakcie serii spotkań. Osoby, które pojawią się na wielu wydarzeniach, staną się pierwszymi użytkownikami SQL.
Poproś słuchaczy o pomoc w określeniu programu. Zamiast zakładać, że wiesz, czego oczekują Twoi słuchacze, przeprowadź wśród nich ankietę, aby dowiedzieć się, jakie tematy najbardziej ich interesują. Odpowiednio dostosuj sesje webinaru.


2. W trakcie webinaru
Wybierz sympatycznego moderatora. Ktoś, kto potrafi wygodnie kierować przebiegiem rozmowy i zaangażować publiczność.

Zamień swoje wystąpienie w dyskusję. Wykorzystaj prezenty na żywo, pytania i odpowiedzi oraz grupy dyskusyjne, by zamienić bierne słuchanie w aktywne uczestnictwo.
Wykorzystaj funkcję czatu. Panele czatów webinarowych sprawiają wrażenie miast duchów lub są przepełnione naciskami sprzedażowymi.
Zadaniem kolegi jest pełnienie roli gospodarza - niech angażuje się w dyskusje, zadaje pytania i odpowiada na nie, a także zbiera informacje zwrotne w czasie rzeczywistym.

3. Po webinarze
Zamieść link do nagrania webinaru, podziękuj za udział i zachęć do dzielenia się nim (dobrze sprawdza się tweet z jednym kliknięciem).

Wykorzystanie i rozpowszechnianie:
Przekształć webinar w materiały dla swoich kanałów marketingowych, aby skierować użytkowników z powrotem do oryginału (np. wpis na blogu, wątek na Twitterze, podcast, klipy na YouTube, post na LinkedIn itp.)
Rozważ unikanie słowa "webinar" w swojej promocji. Jest ono nudne. Lepszą alternatywą jest Masterclass, seminarium lub po prostu rozmowa ekspertów.
Webinary powinny przypominać bardziej kursy na żywo niż prezentacje produktów. Śledź, jak najlepsi twórcy internetowi tworzą kursy na żywo. Zazwyczaj udaje im się osiągnąć "edutainment" - słodki punkt pomiędzy rozrywką a edukacją, który prowadzi do wysokiego zaangażowania i wysokiej postrzeganej wartości.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.