Jeśli czytasz ten newsletter to doskonale wiesz jak trudno jest napisać value proposition. Powinno ono być krótkie, zwięzłe i po 3 sekundach użytkownik już powinien wiedzieć czy to coś dla niego, czy nie. Poniżej przedstawiam Ci 5 szablonów, które pomogą Ci w łatwy sposób zbudować VP i wdrożyć na swoją stronę np. jako nagłówek w sekcji HERO.
1. "Osiągnij {pożądany efekt} bez {bolączka}"
Ten format łączy efekt, na którym zależy użytkownikom, z rozwiązywaniem ich problemów. Zmierzenie się z głównym problemem Twojej persony sprawi, że Twój produkt będzie kojarzony z jego rozwiązaniem.
![](https://www.mateuszbaranowski.pl/content/images/2021/11/2e2e69c2de844609fff7e5d8a825897633733ec1.png)
2. "Zamień {posiadany zasób} w {ulepszona wersja zasobu/ pożądany efekt}"
Pokaż użytkownikom jak mogą zamienić coś, co już mają w coś bardziej wartościowego. Haczyk polega na tym, że osiągnięcie obiecanego rezultatu wymaga niewiele wysiłku, ponieważ potrzebują tylko odpowiedniego narzędzia, aby to osiągnąć.
![](https://www.mateuszbaranowski.pl/content/images/2021/11/3e8b4dc6c5e4b0cc0dbed5bab4118c2178ac7f35.png)
3. "{Osiągnij pożądany efekt} podczas {aktywność niewymagająca wysiłku}"
Użyj tej formuły, aby podkreślić, jak łatwo Twoi odbiorcy mogą uzyskać wyniki z Twojego narzędzia. Szczególnie dotyczy produktów działających w tle lub takich, które nie wymagają aktywnego wkładu użytkownika.
![](https://www.mateuszbaranowski.pl/content/images/2021/11/ed1e0827241a4d87ff3ad4c20900c594e92d1018.png)
4. "{Kluczowa cecha} dla {grupa docelowa} do {do czego jest używana}"
Napisz bezpośrednio do swojej grupy docelowej, odwołaj się do Twojego odbiorcy oraz powiedz do czego dokładnie służy Twój produkt. Warto spróbować w mniej ugruntowanych niszach, w których przypadki użycia nie są jeszcze łatwo zrozumiałe.
![](https://www.mateuszbaranowski.pl/content/images/2021/11/3ea17e7bb48c81046899b5d0a4f3a5e0ccc24554.png)
5. "Nie musisz umieć/znać/mieć {umiejętność lub zasoby, których nie posiada Twoja grupa docelowa} aby {osiągnąć pożądany efekt}"
Pokonaj obiekcje związane z niewystarczającymi umiejętnościami lub zasobami odbiorców, wyraźnie stwierdzając, że nie są one wymagane do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Dobrze działa przy produktach, które "redukują" złożoność niektórych procesów oraz w niszach, które są uważane za dostępne tylko dla wąskiego grona odbiorców.
![](https://www.mateuszbaranowski.pl/content/images/2021/11/bd735d225ff3324bc09f22d483a1461b2422d3fe.png)