2 gru 2021 2 min czytania

5 szablonów Value Proposition do wdrożenia

Spis treści

Jeśli czytasz ten newsletter to doskonale wiesz jak trudno jest napisać value proposition. Powinno ono być krótkie, zwięzłe i po 3 sekundach użytkownik już powinien wiedzieć czy to coś dla niego, czy nie. Poniżej przedstawiam Ci 5 szablonów, które pomogą Ci w łatwy sposób zbudować VP i wdrożyć na swoją stronę np. jako nagłówek w sekcji HERO.

1.  "Osiągnij {pożądany efekt} bez {bolączka}"

Ten format  łączy efekt, na którym zależy użytkownikom, z rozwiązywaniem ich problemów. Zmierzenie się z głównym problemem Twojej persony sprawi, że Twój produkt będzie kojarzony z jego rozwiązaniem.

2. "Zamień {posiadany zasób} w {ulepszona wersja zasobu/ pożądany efekt}"

Pokaż użytkownikom jak mogą zamienić coś, co już mają w coś bardziej wartościowego. Haczyk polega na tym, że osiągnięcie obiecanego rezultatu wymaga niewiele wysiłku, ponieważ potrzebują tylko odpowiedniego narzędzia, aby to osiągnąć.

3. "{Osiągnij pożądany efekt} podczas {aktywność niewymagająca wysiłku}"

Użyj tej formuły, aby podkreślić, jak łatwo Twoi odbiorcy mogą uzyskać wyniki z Twojego narzędzia. Szczególnie dotyczy produktów działających w tle lub takich, które nie wymagają aktywnego wkładu użytkownika.

4. "{Kluczowa cecha} dla {grupa docelowa} do {do czego jest używana}"

Napisz bezpośrednio do swojej grupy docelowej, odwołaj się do Twojego odbiorcy oraz powiedz do czego dokładnie służy Twój produkt. Warto spróbować w mniej ugruntowanych niszach, w których przypadki użycia nie są jeszcze łatwo zrozumiałe.

5. "Nie musisz umieć/znać/mieć {umiejętność lub zasoby, których nie posiada Twoja grupa docelowa} aby {osiągnąć pożądany efekt}"

Pokonaj obiekcje związane z niewystarczającymi umiejętnościami lub zasobami odbiorców, wyraźnie stwierdzając, że nie są one wymagane do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Dobrze działa przy produktach, które "redukują" złożoność niektórych procesów oraz w niszach, które są uważane za dostępne tylko dla wąskiego grona odbiorców.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.