8 sty 2022 3 min czytania

5 wskazówek jak nabrać Mindset Growth Hackera

Spis treści

Mindset to jedna z kluczowych różnić między growth hackingiem a tradycyjnym marketingiem. Dziś postaram się wskazać na czym to tak naprawdę polega.

Mindset to jedna z kluczowych różnić między growth hackingiem a tradycyjnym marketingiem. Dziś postaram się wskazać na czym to tak naprawdę polega.

Mindset growth hackera to sposób pracy i radzenia sobie z problemami związanymi z biznesem, czyli szukanie alternatywnych rozwiązań, skupianie się na stawianiu kolejnych krokach a nie dążenie do doskonałości, wykorzystując przy tym dane i niestandardowe techniki.

Szybkość ponad perfekcję

Jednym z grzechów tradycyjnego marketingu oraz firm, gdzie właściciele/CEO mają kluczowe zdanie jest praca "na wyczucie". Czy po postawionej hipotezie mówimy sobie - "O, to będzie super", czy "nie, to nie zadziała". I o ile w pierwszym scenariuszu coś może się stać, to drugi zakopuje pomysł na zawsze. Ostatnio nawet usłyszałem w firmie B2B, że korzystanie z LinkedIna jest bez sensu. "Tam nie ma naszych klientów".

Nikt nie może z góry tego przewidzieć tego, co będzie decydowało o wzroście firmy. Dlatego growth hackerzy pracują w oparciu o hipotezy, które najpierw stawiają, a następnie pracują zgodnie z cyklem, który weryfikuje, czy dana hipoteza ma sens czy nie. Robi się to m.in. pomocą testów A/B oraz MVP większych kampanii.

Statystycznie 1 na 10 eksperymentów jest ogromnym sukcesem, u doświadczonych growth hackerów 1 na 3. Jaki z tego wniosek? Niezależnie od tego na jakim etapie jesteś, im więcej zrobisz eksperymentów, tym większa szansa na dobre rezultaty.

Jeff Bezos o eksperymentach

Otwartość na inne problemy poza klientami

Growth hackerzy muszą pozostać czujni jeśli chodzi o identyfikację realnych problemów ze wzrostem. Co mam na myśli? Firmy często ograniczają się do wskazywania na problem z marketingiem, a dokładniej za mało klientów.

To często doprowadza do straty czasu i budżetów, ponieważ nikt nie zwraca uwagi na pośrednie problemy związane np. z procesem sprzedaży, ze stroną internetową czy powracalnością klientów.

Dlatego growth hackerzy często posługują się pirackimi metrykami, żeby lepiej zidentyfikować dany problem.

Otwartość na alternatywne rozwiązania

Najczęściej używane rozwiązania często dają kiepskie rezultaty. Dlaczego? Poprzez ludzką zdolność do adaptacji. Zobacz, co się zadziało z wynikami reklam na przestrzeni czasu. Pierwsze reklamy bannerowe jakie pojawiły się w internecie cieszyły się kilkudziesięcioprocentowym współczynnikiem klikalności. Teraz, bannery niebrandowe w Google czy na Facebooku to jakieś 1-2%. Wynika to z tego, że  oswoliliśmy się z obecnością bannerów, wiemy do czego służą, a nasze mózgi wypracowały sobie coś co nazywa się "ślepota bannerowa" czyli zwyczajne ignorowanie reklam w internecie. (Swoją drogą dlatego ważne jest utrzymywanie świeżości swoich reklam, chociaż to też warto przetestować)

Oparcie na danych

Firmy oraz marketerzy, którzy nie czytają danych zwyczajnie tracą pieniądze. To jest pewne. To, czego nie jestem pewien to kwot, jakie tracą. Dlatego growth hacker wszystkie hipotezy i decyzje powinien opierać na podstawie zebranych danych. Nie masz danych? Zrób mikro-test, małe MVP, które przybliży Cię do podjęcia słusznej decyzji.

Przykład który opisałem na wstępie o firmie, która nie wierzy w LinkedIna, to nie jest odosobniony przypadek. To dzieje się bardzo często w firmach, które teoretycznie powinny mieć otwarte podejście do marketingu.

Wiec za każdym razem zadaj sobie pytanie: czy naprawdę pracuję w oparciu o dane? Czy słucham swojego przeczucia?

Zdolność do adaptacji cyfrowej / "Digital Intelligence"

Adaptacja cyfrowa czy Digital Intelligence, to łatwość przyjmowania, zrozumienia oraz wykorzystania nowości technologicznych.

Czyli:

Czy rozumiesz Tik-Toka?

Czy potrafisz pracowac na narzędziach które ułatwiają Ci pracę w digitalu?

Czy potrafisz samodzielnie ustawić kampanię w PPC?

Czy umiesz obsłużyć Ahrefs?

Czy napisanie skryptu w GTM sprawia Ci trudność?

Chodzi w tym wszystkim o "nadążanie" co jest coraz bardziej trudne.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.