23 lis 2021 4 min czytania

Jak obniżyć CPC w Google Ads?

Spis treści

Jak w każdym kanale PPC, czy chcemy czy nie, będziemy patrzeć na CPC. W kontekście Google Ads, CPC odpowiada nam na pytanie, ile mogę wygenerować kliknięć w ciągu dnia i czy to się pokrywa z ilością kliknięć potrzebnych do wygenerowania konwersji. Jeśli nie to co wtedy? Czy da się obniżyć CPC bez utraty ekspozycji? Jest kilka sposobów:

1. Zacznij od podniesienia Wyniku Jakości
Google przypisuje każdej reklamie wynik jakości. Wynik ten jest mnożony przez twoją stawkę, aby znaleźć swoją pozycję w aukcji reklam. Im wyższy Wynik Jakości, tym wyżej umieszczą Twoją reklamę.
.
Jeśli Twój wynik jakości jest wysoki, możesz sobie pozwolić na obniżenie stawki, ponieważ masz wyższy AdRank i nie musisz wydawać zbyt dużych kwot, żeby dalej być w TOP 3. Dlatego zdecydowanie warto poświęcić czas na przeanalizowanie wszystkich trzech składowych wyniku jakości. Zwróć uwagę przede wszystkim na trafność reklamy.

Trafność reklamy jest określana na podstawie stopnia powiązania informacji zawartych w reklamie z wyszukiwanym hasłem.
Jest to najłatwiejszy wskaźnik do poprawy. Niska trafność reklamy oznacza, że informacje zawarte w reklamie nie są ściśle związane z wyszukiwanymi hasłami, na które chcesz kierować reklamy. Jeśli widzisz że Twój wskaźnik ma status "poniżej średniej" lub "średnia"
rozważ napisanie tych reklam na nowo, aby były bardziej trafne.

Sprawdź również swoją strukturę, czy nie masz za dużo słów kluczowych w jednej grupie reklam i czy na pewno w grupie reklam masz słowa, które są ze sobą powiązane tematycznie, tak żeby do każdego z nich pasowała ta sama reklama. Jeśli nie, przełoż słowo do innej grupy i napisz dedykowaną reklamę. Nie bój się grup reklam z pojedynczym słowem.
Ponadto Informacje na Twojej stronie docelowej powinny być ściśle powiązane z zapytaniem i zawierać istotne informacje. Jeśli ktoś wyszukuje hasło„ kawa hurtowa ”, a Ty zajmujesz się paleniem kawy, nie chcesz wysyłać go na stronę główną, ponieważ nie ma to znaczenia. Chcesz wysłać je do swojej strony hurtowej kawy. Upewnij się też, że strona ładuje się szybko i korzysta z protokołu HTTPS .

Poprawę CTRu natomiast można rozwiązać za pomocą testów A / B wszystkich elementów reklamy. Zacznij od nagłówków, następnie opisy.

2. Zastanów się nad słowami kluczowymi
Twoje słowa kluczowe odgrywają dużą rolę w tym, jak dobrze działają Twoje reklamy i ile za nie płacisz. Kierując wyszukiwanie na mniejszą liczbę wyświetleń, uzyskasz niższy CPC.
I tu właśnie pojawiają się rozbudowane słowa kluczowe.
Te słowa kluczowe są często skorelowane z wyższym zamiarem zakupu. Najpopularniejsze jedno- lub dwusłowne słowa kluczowe zawsze będą droższe niż wyszukiwanie sześciu wyrazów, jednak osoba wyszukująca sześć słów doskonale wie czego chce.
To pozwala nam ominąć kosztowne proste słowa kluczowe i przyciągnąć do naszej witryny lepszej jakości użytkowników.

Przykład:
Osoba wyszukująca hasło „babeczka” może szukać czegokolwiek - zdjęć, przepisów, pomysłów na dekoracje itp. Jednak ktoś, kto szuka hasła „piekarnia babeczek w centrum Poznania” , jest na zupełnie innym etapie procesu zakupu.
Najlepsze "słowo kluczowe" to właściwie wyrażenie, a nie jedno słowo. Google Ads zarabia dzięki wyświetlaniu tylko krótkich słów kluczowych, ponieważ są one bardziej powszechne i zazwyczaj kosztują więcej.

Oto kilka rad dotyczących tworzenia rozbudowanych słów kluczowych:
Zadaj sobie pytanie (np. Gdzie mogę…, jaki jest najlepszy sposób…, jak mam…)
Niech to będzie pół-pytanie (np. Jak…)
Dodaj intencję (np. Znajdź, kup, pobierz, recenzje)
Dodaj lokalizację (np.… W Warszawie)
Dodaj więcej opisów (np. Najlepsze firmy naprawcze klimatyzacji Toyota)
Kieruj reklamy na osoby, które próbują coś zrobić samodzielnie (np. Jak suszyć czyste ubrania w domu)
Mimo że te słowa kluczowe są rzadsze niż krótsze alternatywy, przyniosą lepsze wyniki. Z tego rodzaju wyszukiwań korzystają osoby potrzebujące informacji. A jeśli możesz im to dać, klikną w Twoją reklamę.
Jeśli nie masz pewności, jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla swoich reklam PPC, zajrzyj do Ahrefs, Znajdź wartościowe słowa kluczowe o małej liczbie wyświetleń, aby określić konkretne cele.

3. Skoncentruj się na reklamach o wysokim ROI z ręcznym określaniem stawek
Chociaż automatyczne określanie stawek Google może pomóc Ci w wyświetleniu reklamy, może również podnieść Twoje koszty. Wymaga to wielu ulepszeń i eksperymentów, a także czasu - ale ostatecznie naprawdę pomaga obniżyć CPC.

Ręczne określanie stawek pomaga nadać priorytet słowom kluczowym, które zapewniają lepszą konwersję. Obniż stawki słabo konwertującym słowom kluczowym, jednocześnie podnosząc stawki za generujące dużo konwersji.

A propos, pamiętaj o wstrzymaniu lub usunięciu nieefektywnych słów kluczowych. Często zdarza się, że przejmujemy istniejące konto Google Ads i wychodzi, że znaczna część miesięcznych wydatków klienta pochodziła z kosztyownych słów kluczowych, które nie generują potencjalnych klientów.

Ponadto, jednym z najskuteczniejszych sposobów obniżenia CPC w Google Ads jest obniżenie stawek za dowolne konkurencyjne wyrażenie na pozycji powyżej 1,9, ponieważ  nadal będziesz mieć wysoką ekspozycję (1sze lub 2gie miejsce w rankingu). Nie musisz płacić dodatkowje złotówki za to, żeby wykręcić pozycję na poziomie 1,1. Niczym to się nie różni od 1,9, a różbyca w kosztach bywa kolosalna.

.Można to skutecznie osiągnąć, kierując na wyszukiwane frazy z długiego ogona. Kiedy już wyciągniesz wnioski na temat reklam i ich pozycji, możesz zacząć eksperymentować z innymi opcjami.
Pozwoli to na dalsze testowanie i poprawę CTR reklamy, a tym samym niższy CPC na koncie.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.