10 wrz 2021 4 min czytania

Jak poprawić CTR w Google Ads i nie tylko?

Spis treści

CTR jest podstawowym wskaźnikiem optymalizacyjnym w Google Ads. to ten wskaźnik pokazuje nam na ile treść naszej reklamy jest przekonywująca dla odbiorcy żeby w nią kliknął. Warto go optymalizować, bo on jest bramą pomiędzy stroną w Google'u a naszym Landing Page'm więc musimy pilnować, żeby ta brama była odpowiednio szeroko otwarta.
Poniżej kilka wskazówek optymalizacyjnych ode mnie:

1. Popraw Wynik Jakości

Wynik jakości ma bardzo duży wpływ na CTR, jednocześnie CTR na również wpływ na wynik jakości.
Wynik jakości przewiduje, jak słowo kluczowe jest trafne w stosunku do reklamy i ocenia jakość. Im wyższy Wynik Jakości, tym wyższa pozycja reklamy w Google. Pomoże to w uzyskaniu wyższego współczynnika klikalności, ponieważ reklamy są wyświetlane wyżej w wyszukiwaniach i jest bardziej prawdopodobne, że będą powiązane z wyszukiwanymi słowami kluczowymi. Potwierdzają nam to badania SEO, gdzie jasno widać że im wyżej jesteśmy w wynikach wyszukiwania, tym wyższy jest CTR co w sumie jest logiczne.

2. Oddzielne grupy reklam per lokalizacja


Jedną z technik skutecznego zwiększania CTR jest skonfigurowanie wielu grup reklam dla konkretnego rynku podczas konfigurowania kampanii.
Zwykle domyślne ustawienie lokalizacji to „Użytkownicy znajdujący się w określonej lokalizacji geograficznej lub nią zainteresowani", co oznacza, że osoby spoza Twojego rynku mogą oglądać Twoje reklamy.
Warto to zmienić na „Użytkownicy w określonej przez Ciebie lokalizacji geograficznej”. Skonfigurowanie wielu grup reklam w oparciu o różne regiony jest bardziej sprecyzowane i dokładniejsze w kierowaniu na użytkowników.
Stosując to w rezultacie byłem świadkiem wzrostu CTRu o 6% w całej kampanii, a gdzieniegdzie słowa long tail osiągały CTR w zakresie 20-50%.

3. Rozważ zwiększenie budżetu


Zwiększenie budżetu to silny pozytywny sygnał dla Google. Nie musisz koniecznie wydawać tego budżetu, bo może on w 100% pokrywać popyt na zapytania.

4. Kieruj reklamy na słowa kluczowe o małej lub średniej liczbie wyszukiwań.

Liczba wyszukiwań słowa kluczowego wskazuje, ile osób szuka tego wyrażenia w każdym miesiącu.Kierowanie reklam na najpopularniejsze hasła jest łatwe jednak nie zawsze super skuteczne.  Warto sprawdzić słowa kluczowe, które mają mniej kliknięć, ponieważ one mogą gwałtownie zwiększyć liczbę konwersji, a konkurencja będzie znacznie mniejsza niż w przypadku słów kluczowych o dużym ruchu. Ponadto słowa kluczowe generujące duży ruch w sieci wyszukiwania, ale mające niskie konwersje to w zasadzie kosztowne i bezużyteczne niewypały. Oczywiście, będziesz mieć kliki i wejścia na stronę, ale nic nie sprzedajesz swoim klientom. Na przykład słowo kluczowe „jak zrobić własną pastę do zębów” nie ma na celu wyszukiwania pasty do zębów a co mówić o jej sprzedaży?

5. Użyj wykluczających słów kluczowych, aby wyeliminować nietrafne zapytania

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez nowych reklamodawców jest użycie opcji dopasowania przybliżonego. Nie chcesz, aby Twoja reklama docierała do jak największej liczby osób; chcesz je pokazywać najbardziej dopasowanym użytkownikom. Aby jeszcze bardziej ich sprecyzować, możesz dodać wykluczające słowa kluczowe, aby uniemożliwić wyświetlanie Twoich reklam na frazy, które nie są związane z Twoim celem biznesowym.

Np. sprzedaję kurs Google Ads. Nie potrzebuję się wyświetlać komuś, kto wyszukuje "darmowy kurs Google Ads" bo raczej go ode mnie nie kupi.

6. Użyj narzędzia do wstawiania słów kluczowych - keyword insertion tool

Warto przetestować tą funkcję jeśli chodzi o CTR. Umożliwia ona wyświetlenie konkretnej frazy, którą użytkownik faktycznie wpisuje w wyszukiwarce Google.

Na przykład tekst reklamy może brzmieć„ domy na sprzedaż ”. Jednak w przypadku wstawiania słowa kluczowego ta sama reklama może zostać napisana, aby pokazać użytkownikowi reklamę zawierającą konkretne miasto, którego szukają, np. "dom na sprzedaż Warszawa". Dzięki temu Google może zmienić tekst reklamy na określone wyszukiwanie użytkownika, które z kolei jest bardziej prawdopodobne, że kliknie, ponieważ teraz będzie ono odzwierciedlać jego dokładne zapytanie.

💡 Z takich ciekawostek - w pierwszych latach swojej kariery odkryłem, że za pomocą KIT można "ominąć" zakaz wstawiania nazwy konkurencji w reklamie, czyli jak ktoś wpisywał firmę X, pokazywałem reklamę "jesteśmy lepsi od X".

Tym sposobem załatwiłem klientowi pozew sądowy, na szczęście wszystko dobrze się skończyło. Nie polecam. 🛑

7. Niech nagłówek będzie oparty na pytaniu

Jeśli chodzi o tekst reklamy, większość reklamodawców koncentruje się na wstawianiu słowa kluczowego, ale może warto zadać pytanie, które bezpośrednio odnosi się do intencji.

Na przykład, jeśli wyświetlasz reklamę słowa kluczowego „usługi elektryków”, zamiast mówić „Najlepszy elektryk w [lokalizacja] ”, wypróbuj nagłówek „Szukasz najlepszego elektryka w [lokalizacja?]”. Zwiększa to CTR poprzez zaintrygowanie użytkownika. A także tworzy poczucie empatii w odniesieniu do konkretnego problemu, który czytelnik chce rozwiązać .

8. Uwzględnij liczby w nagłówkach reklam

Często okazuje się, że świetnym sposobem na poprawę współczynnika klikalności w Google Ads jest umieszczanie liczb w nagłówkach reklam. Może to być coś w rodzaju dodania wartości procentowej do tekstu reklamy. Być może „10% taniej online” lub „w 100% nadające się do recyklingu”. Za każdym razem, gdy przeprowadzaliśmy testy podziału tekstu reklamy dla naszych klientów, prawie zawsze widzieliśmy znacznie lepszy CTR odmian reklamy, które zawierają wartość liczbową.

Dołącz też licznik czasu do kopii reklamy. Stwarza to poczucie pilności dla użytkowników. Ponadto, ponieważ jest dynamiczny, wyróżnia się na tle reklam konkurencji. Jeśli potencjalny klient zdecyduje się sprawdzić reklamę później, jest szansa, że nigdy więcej nie zobaczy tej reklamy. Musisz więc tworzyć treści, które zainspirują widza do natychmiastowego kliknięcia.

Tutaj więcej o timerze w reklamie

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.