10 wrz 2021 1 min czytania

Jaki kanał reklamowy wybrać? Drzewo decyzyjne

Spis treści

Przy odpalaniu kanałów reklamowych zawsze mamy dylemat, w jakie kanały inwestować pieniądze? Który kanał będzie dla mnie najlepszy? Co, jeśli jesteśmy na początku drogi i nie mamy żadnych danych?

Przy odpalaniu kanałów reklamowych zawsze mamy dylemat, w jakie kanały inwestować pieniądze? Który kanał będzie dla mnie najlepszy? Oczywiście, wszystko należy przetestować ale co, jeśli jesteśmy na początku drogi i nie mamy żadnych danych?

Poniżej przedstawiam Ci schemat, który ułatwi Ci podjęcie takiej decyzji (szerszy opis pod obrazkiem)

Słowem wyjaśnienia, oto proces który idzie za tym drzewem;

  • Musisz określić jaki prowadzisz typ biznesu (B2B, B2C)
  • Następnie określasz barierę wejścia (czy produkt/usługa są drogie i skomplikowane czy nie trzeba się nad nimi długo zastanawiać?)
  • Dalej w przypadku wysokiej bariery wejścia dla B2B, określasz tzw. Customer Lifetime Value, czyli w dużym skrócie CLTV oznacza ile pieniędzy pojedynczy klient może zostawić podczas Waszej relacji biznesowej. Tutaj podałem przykład 15 000 zł na podstawie własnego doświadczenia, jednak w niektórych branżach ten próg może być niższy.
  • W pozostałych przypadkach musisz określić czy na produkt/usługę jest wysoka intencja (jest już rynek i popyt), czy produkt/usługę należy odkryć (niska świadomość)

Na podstawie tych odpowiedzi jesteś w stanie wylistować sobie wstępny wachlarz kanałów reklamowych, w które warto inwestować.

P.S.

Skrót Google Ads Int. odnosi się do kampanii na wysoką intencję, czyli frazy ściśle związane z produktem/usługą.

Google Ads Disc., tu miałem na myśli "discovery" (nie mylić z kampanią Discovery), czyli zarówno frazy na odkrycie produktu (związane z pytaniami, np. zaczynające się od "jak"?, oraz kampanie typu display czy YT)

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.