14 paź 2021 2 min czytania

Metoda I.C.E. Jako Twój MVP do eksperymentów

Spis treści

Kontynuując wątek eksperymentów, po procesie tworzenia pomysłów na eksperymenty, przyjdzie dylemat, "no dobra, to który odpalamy?" Może wszystkie na raz? Oczywiście, wszystkich na raz nie, bo nie będziemy wiedzieli który z eksperymentów miał sens a który nie, pomieszają nam się dane i w ogóle będzie bez sensu. Trzeba odpalać je po kolei, jednak w jak dobrać kolejność? No tu z pomocą przychodzi nam metoda ICE framework.

ICE to metoda priorytetyzacji stworzona przez Seana Ellisa. Ale musisz pamiętać, że ICE nie został stworzony z myślą najlepszego systemu do priorytetyzacji eksperymentów. Celem tej metody jest to, żeby nie zjeść własnego ogona, podczas wykręcania wyników. Pomyśl o tym jako o MVP do ustalania priorytetów. Nie jest to narzędzie doskonałe, ale wystarczające, żeby zrobić swoją robotę.

ICE score

Jak to działa?

ICE składa się z 3 słów:

I to Impact, pokazuje jak mocno twój eksperyment może pozytywnie wpłynąć na Twój kluczowy wskaźnik, który chcesz poprawić.

Przydatne punkty graniczne dla tego wskaźnika:

1 gdy nie ma wpływu na wynik

3 gdy ma bardzo mały wpływ na wynik

4 gdy ma mały wpływ na wynik

6 gdy ma średni wpływ na wynik

8 gdy ma duży wpływ na wynik

10 gdy ma bardzo duży wpływ na wynik

C to confidence, pokazuje jak pewny jesteś tego, że ten eksperyment faktycznie będzie miał jakiś wpływ na wynik.

Przydatne punkty graniczne dla tego wskaźnika:

1 gdy nie masz w ogóle pewności

3 gdy masz bardzo małą pewność

4 gdy masz małą pewność

6 gdy masz średnią pewność

8 gdy masz dużą pewność

10 gdy masz bardzo dużą pewność

E to ease, czyli łatwość implementacji. Czyli jak dużo zasobów należy wykorzystać, żeby to się zadziało? czy potrzeby jest porogramista, czy może trzeba kupić nowe narzędzie, a może wystarczy 30 min Twojej pracy?

Przydatne punkty graniczne:

1 gdy eksperyment jest bardzo trudny do wykonania

3 gdy eksperyment jest trudny do wykonania

5 gdy eksperyment jest średnio trudny do wykonania

7 gdy eksperyment jest łatwy do wykonania

10 gdy eksperyment właściwie nie wymaga wielkiego wysyłku

Każdy z tych punktów oceniamy w skali od 1 do 10 gdzie 10 jest tą pozytywną informacją. Następnie mnożymy je przez siebie i eksperyment, który ma najwięcej punktów powinien zostać odpalony jako pierwszy.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.