Na Facebooku kluczowym jest dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Niektórzy to robią miesiącami, niektórzy latami. To nie jest proste. Ale jak już nam się uda, wtedy mamy ten Święty Graal w postaci sprzedaży, wskaźniki rosną, biznes się skaluje i... Znowu wszystko siada, bo źródełko potrafi się wyczerpać. I zaczynamy wszystko od nowa, znów poświęcamy mnóstwo czasu na szukanie. Można to przyspieszyć.
Kiedy masz już dane na swoim pikselu Facebooka i wiesz, że tam faktycznie jest wyklarowana grupa docelowa, to czemu by nie zamienić się z innym reklamodawcą? Jeśli jest firma, która dociera do podobnej a nawet tej samej grupy docelowej i jednocześnie nie jest Twoją bezpośrednią konkurencją to obie strony mogą na tym zyskać.
Na przykładzie, mam 2 sklepy jeden z otulaczami dla dzieci, drugi z ręcznie wykonanymi produktami dla dzieci. Grupa docelowa ta sama - rodzice małych dzieci.
Kolejny przykład, mamy firmę, która sprzedaje etui na telefony z postaciami z komiksów. Po drugiej stronie jest firma sprzedająca plakaty z komiksów. Ta sama grupa docelowa, która kupuje, firmy nie "gryzą się" asortymentem.
Jakie są sposoby na podzielenie się pikselem Facebooka?
- możesz podzielić się całym pikselem FB
- możesz podzielić się konkretną grupą docelową
- Możesz znaleźć piksel na rynku.
Firma SharpSpring Ads prowadzi marketplace, gdzie możesz znaleźć firmy, które dzielą się pikselem