25 lis 2021 2 min czytania

Prosty growth hack jak zmniejszyć wydatki na LinkedIn

Spis treści

Linkedin jest niesamowicie efektywny w kanale B2B, jednak stawia przed sobą barierę jaką są koszty - marketerzy, szczególnie na naszym rynku, odbili się od tego kanału, bo twierdzą, że jest piekielnie drogi. Z moich obserwacji wynika, że faktycznie jest droższy od Facebooka, jednak kiedy porównamy wskaźniki biznesowe, oraz jakość leadów, często jest to porównywalne a nawet LinkedIn wychodzi taniej. Skąd więc to przeświadczenie? Po kilku rozmowach zrozumiałem...


Poprosiłem osoby, które narzekały na wysokie koszty o pokazanie ustawień na koncie reklamowym i okazało się, że za bardzo ufają wskazówkom LinkedIna. Linkedin radzi żeby zachować automatyczne bidowanie, czyli wysokie stawki, żeby dotrzeć jak najszerzej do swojej grupy docelowej. Jednak mało kogo na to stać. Przy sugestiach LinkedIna faktycznie trzeba mieć budżety "korporacyjne".

I właściwie każdy miał ustawione takie bidowanie. Jest to bardzo ryzykowne dla reklamodawców, którzy dopiero zaczynają. W zależności od typu reklamy należy zmienić automatyczne określanie stawek na CPC lub odpowiednik dla zestawu reklam.

W tej przykładowej kampanii LinkedIn sugeruje minimalną stawkę 15,45 USD za kliknięcie:

Jeśli masz niski budżet, nie ma sensu używać tak wysokich stawek. Wystarczy kilka kliknięć, aby stracić miesięczny budżet.

Aby uzyskać cenę minimalną (tj. najniższą kwotę, jaką LinkedIn pozwoli zapłacić za każde kliknięcie), zignoruj ​​ich sugerowane zakresy.

Zamiast tego wpisz 1 USD/PLN za kliknięcie. LinkedIn wyświetli wówczas notatkę informującą o tym, jaka naprawdę jest minimalna cena ofertowa dla odbiorców. W tym przykładzie LinkedIn twierdzi, że zaakceptuje minimalną cenę 3,25 USD:

Teraz wiesz, jakie jest minimum akceptowalne przez LinkedIna. Jeśli jesteś w stanie wypełnić cały budżet przy tej stawce, własnie udało Ci się ustawić kampanię na najniższy koszt kliknięcia dla swojej idealnej grupy odbiorców.

Teraz płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Nie musisz się martwić o rosnące koszty reklamy, które pojawiają się za każdym razem, gdy Twoja reklama jest wyświetlana (nawet jeśli ludzie nie są zainteresowani)

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.