30 wrz 2021 2 min czytania

3 sprytne sposoby kierowania reklam do odbiorców konkurencji bez reklam w wyszukiwarce

Spis treści

Używanie sieci wyszukiwania do kierowania reklam na konkurencyjne brandy czy produkty lub usługi, to jeden z najłatwiejszych sposobów na wykorzystywanie większych marek w Google Ads. Jednak jest to również drogie, głównie ze względu na to, że przy takiej kampanii nigdy nie wypracujemy dobrego wyniku jakości. Alternatywą może być natomiast sieć reklamowa, która będzie znacznie tańsza. Poniżej 3 sposoby, jak możemy to zrobić:


1. Buduj niestandardowe grupy odbiorców, używając słów kluczowych konkurencji

Niestandardowe grupy odbiorców o podobnych zamiarach i podobnych zainteresowaniach zostały połączone w jedną niestandardową funkcję odbiorców w Google Ads, która pomaga nam docierać do odbiorców dopasowanych do naszego celu reklamowego. Ta strategia pozwala nam ustawić kampanie wideo i Discovery tak, aby wyświetlały się użytkownikom, którzy wyszukiwali hasła konkurencji.

Jak to zrobić?

Biblioteka współdzielona > Menedżer odbiorców, aby utworzyć niestandardową grupę odbiorców.

Wybierz opcję kierowania na „Osoby, które szukały któregokolwiek z tych haseł w Google”.
Część „w Google” jest kluczowa, ponieważ oznacza to, że zasadniczo kierujemy reklamy do osób, które szukały dowolnej frazy w całym środowisku Google.
Więc teraz to, co musimy zrobić to wpisać listę haseł związanych z naszą konkurencją (i/lub z tym co sprzedajemy) i dodajemy je do nowej grupy Custom Audience.
Na przykładzie, sprzedajemy smartfony, a Samsung jest naszą konkurencją. Więc możemy dodać np takie słowa:
smartfony samsung recenzje
smartfon samsung nie działa
samsung s20
najlepszy smartfon samsung

Jeśli użytkownicy wcześniej wyszukiwali te hasła w Google, to znaczy, że mają wysoką intencję zakupową i np. upewniają się że wybór Samsunga to dobry pomysł. Możemy to zmienić.

2. Twórz niestandardowe grupy odbiorców za pomocą adresów URL konkurencji

Oprócz kierowania na słowa kluczowe lub wyszukiwane hasła dla niestandardowych odbiorców możesz również wprowadzić określone adresy URL. Ta strategia pobiera listę wszystkich adresów URL konkurentów i na uch podstawie tworzy segment odbiorców.

Aby to zrobić, musisz utworzyć nową niestandardową grupę odbiorców i wybrać opcję „Uwzględnij osoby o następujących zainteresowaniach lub zachowaniach”. Poniżej tego pola zobaczysz „Poszerz odbiorców, dodając również:”, gdzie możesz kliknąć „Osoby przeglądające witryny." Następnie możesz wybrać „Osoby, które przeglądają witryny podobne do”, gdzie możesz dodać tyle stron konkurencji, ile zechcesz.
Kontynuując mój przykład smartfonów, mógłbym dodać np. URL:

samsung.com/smartphones

Chociaż nie jest to tak dokładne, jak kierowanie na frazy związane z konkurencją, to tutaj możemy odpowiednio dopasować użytkowników oglądających konkretne podstrony do naszej komunikacji i dopasować ją chociażby do etapu lejka.

3. Użyj reklam YouTube  kierując je na filmy konkurencji
Ta trzecia strategia (jedna z moich ulubionych) obejmuje kierowanie na miejsca docelowe w YouTube. Ta strategia stawia Cię przed publicznością konkurencji, reklamując się w ich własnych filmach na YouTube.
Aby to zrobić, należy ustawić kampanię kierowaną na YouTube, następnie w opcjach kierowania szukamy filmów jakie wyświetla konkurencja i je zaznaczamy.

Pamiętaj, żeby tutaj również dopasować swoją reklamę do kontekstu filmu.

Te trzy niedrogie opcje, które Ci podałem, mogą być potężnymi sposobami budowania świadomości i przyciągania odpowiedniego użytkownika, który może być zainteresowany tym, co sprzedajesz.

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.