26 lis 2021 1 min czytania

Growth Hack: Umieszczaj Social Proof obok "wąskich gardeł"

Spis treści

Na stronie internetowej mamy bardzo dużo kluczowych punktów w cutomer journey. Często są to długie formularze, przejścia do płatności itp. Mają to do siebie, że bardzo dużo użytkowników na tym etapie odpada z wielu różnych względów a my, marketerzy staramy się odgadnąć dlaczego wypadają i jak zmniejszyć ten wskaźnik. Jednym z nich jest dodanie social proof.

O Social Proof już pisałem, w kontekście stron, czy Landing Page'y, jednak tutaj chcę Ci pokazać jak możesz skorzystać z Social Proof jako elementu, dodatku do struktury ważnego elementu na Twojej stronie, np. formularza. Bo dodanie takiego elementu w "punkcie tarcia" z psychologicznego punktu widzenia działa jak "plasterek" na ranę i znacznie zmniejsza opór. Zobacz jak robią to inni.

Ahrefs umieszcza Social proof tuż obok CTA przekierowującego do uruchomienia triala za 7 dolarów:

ViralSweep natomiast pokazuje opinię znanych brandów podczas rejestracji:

Social Proof ma niesamowitą siłę, dlatego warto z niego korzystać wszędzie gdzie się da, szczególnie w miejscach, gdzie opór jest wysoki. Dla przypomnienia, co możesz pokazać jako Social Proof:

- loga klientów

- liczba klientów

- opinie

- nagrody/certyfikaty

- wzmianki z prasy

- oceny np z App Store, Clutch itp

Dowiedz się czym jest Growth Hacking

Dołącz do konwersacji

Udało Ci się zarejestrować.
Witaj ponownie. Udało Ci się zalogować.
Udało Ci się zapisać do Mateusz Baranowski Growth Marketing & Growth Hacking blog.
Twój link wygasl.
Udało się. Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą wysłaliśmy magiczny link. Prawdopodobnie wiadomość będzie po angielsku - nie przejmuj się. To jedyne ograniczenie tego systemu ;
Udało się. Twoje informacje o płatności zostały zaktualizowane.
Twoje dane o płatności nie zostały zaktualizowane.