Na stronie internetowej mamy bardzo dużo kluczowych punktów w cutomer journey. Często są to długie formularze, przejścia do płatności itp. Mają to do siebie, że bardzo dużo użytkowników na tym etapie odpada z wielu różnych względów a my, marketerzy staramy się odgadnąć dlaczego wypadają i jak zmniejszyć ten wskaźnik. Jednym z nich jest dodanie social proof.
O Social Proof już pisałem, w kontekście stron, czy Landing Page'y, jednak tutaj chcę Ci pokazać jak możesz skorzystać z Social Proof jako elementu, dodatku do struktury ważnego elementu na Twojej stronie, np. formularza. Bo dodanie takiego elementu w "punkcie tarcia" z psychologicznego punktu widzenia działa jak "plasterek" na ranę i znacznie zmniejsza opór. Zobacz jak robią to inni.
Ahrefs umieszcza Social proof tuż obok CTA przekierowującego do uruchomienia triala za 7 dolarów:
ViralSweep natomiast pokazuje opinię znanych brandów podczas rejestracji:
Social Proof ma niesamowitą siłę, dlatego warto z niego korzystać wszędzie gdzie się da, szczególnie w miejscach, gdzie opór jest wysoki. Dla przypomnienia, co możesz pokazać jako Social Proof:
- loga klientów
- liczba klientów
- opinie
- nagrody/certyfikaty
- wzmianki z prasy
- oceny np z App Store, Clutch itp